Didactic Adaptations Needed to Successfully Teach EFL in a Pandemic Context: Teaching Speaking
Other authors
Publication date
2021-06Abstract
The Covid-19 pandemic and the unexpected lockdown forced high schools to adapt to the new situation.
The aim of this paper is to see which didactic adaptations were made to successfully teach EFL speaking in a
pandemic context. To do so, a survey answered by 17 EFL teachers from high schools in Catalonia and 4
interviews have been made to EFL teachers from high schools in Osona. Adaptation and technology were
key to adapt to the new situation. Most of the teachers kept using the same tools that they were already
using in class (mainly Moodle and email) but they also incorporated new ones (mainly Google Classroom
and Meet) and combined synchronous and asynchronous sessions. The speaking activities they had planned
to use before the pandemic had to be adapted, as well as the assessment, but they managed to fulfil the
curriculum. The main issue was the lack of planning and the need to adapt to the situation day by day, but
they are positive to have overcome the situation and now are ready to adapt teaching both face-to-face and
online depending on the circumstances.
La pandèmia de la Covid-19 i el confinament inesperat va obligar els instituts a adaptar-se a la nova situació.
L’objectiu d’aquest estudi és veure les adaptacions didàctiques que es van aplicar per ensenyar de manera
satisfactòria l’anglès com a llengua estrangera en un context pandèmic, en concret la part d’expressió oral.
Per fer-ho, 17 professors i professores d’anglès d’instituts de Catalunyavan respondre una enquesta i es van
fer 4 entrevistes a professors i professores d’anglès d’instituts d’Osona. L’adaptació i la tecnologia van ser
clau per adaptar-se a la nova situació. La majoria va continuar fent ús de les eines que ja utilitzava a classe
(principalment Moodle i el correu electrònic), però també en va incorporar de noves (sobretot Google
Classroom i Meet) i va combinar sessions sincròniques i asincròniques. Es van haver d’adaptar les activitats
d’expressió oral en anglès que havien planificat abans de la pandèmia, així com la seva avaluació, però van
aconseguir completar el currículum. El principal problema va ser la manca de planificació i la necessitat
d’haver d’adaptar-se a la nova situació dia rere dia. Tot i això, la majoria està satisfeta per haver superat la
situació i està preparada per adaptar-se i ensenyar tan de manera presencial com en línia en funció de les
circumstàncies.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Mireia Canals Botines
Language
English
Keywords
Pandèmia de COVID-19, 2020-
COVID-19 (Malaltia)
Anglès -- Ensenyament
TIC
Ensenyament presencial
Ensenyament en línia
Pages
68 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca