Investigating the introduction of non-educative board games in the learning of English as a Foreign Language in Secondary Education
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-06-03Resumen
The aim of the present paper is to investigate the introduction of non-educative board
games as a didactic tool in EFL sessions to achieve curricular contents in speaking. In
particular, the main goals are, on the one hand, to show both students and teachers’
opinion of this kind of board games in school hours and in their free time, and on the
other, to analyse the advantages and disadvantages these games have in an EFL session
and the aspects to consider when using them in the session. By means of two
questionnaires given out to students, one before and the other after playing the non educative board game Cluedo, an observation protocol and a semi-structured interview to
three teachers, the results show that both students and teachers hold a positive attitude
towards these non-educative board games. Results gathered from observation validate the
fact these board games can have a desired impact in the educational field as long as they
are adapted to the group features.
El següent article proposa un estudi mixt per introduir els jocs de taula no educatius com
a eina didàctica a les sessions de llengua estrangera: anglès i poder assolir continguts
curriculars en la dimensió de l’expressió oral. Mitjançant dos qüestionaris als alumnes,
una observació d’una sessió de joc a la sessió d’anglès jugant al joc de taula no educatiu
Cluedo i entrevistes fetes a tres docents, aquest treball vol mostrar l’opinió que tenen els
alumnes i docents d’aquest tipus de jocs de taula a fora i a dins de l’aula, observar els
avantatges i inconvenients que tenen en una sessió d’anglès i els aspectes a tenir en
compte a l’hora d’incloure’ls a la sessió. Les respostes per part dels alumnes i de les
professores mostren una actitud favorable en vers a aquests jocs de taula no educatius i
els resultats de les observacions fetes corroboren que aquests jocs de taula poden tenir un
efecte positiu en l’àmbit educatiu sempre que s’adapti a la naturalesa del grup.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Maria Àngels Pinyana Garriga
Lengua
Inglés
Palabras clave
Anglès
Comunicació oral
Didàctica
Motivació
Ensenyament de llengües estrangeres
Jocs de taula
Páginas
68 p.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca