La premsa escolar com a recurs didàctic en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-06Altres títols
Repercussió sobre l’expressió escrita i la motivació de l’alumnat de l’ESO
Resum
En aquest treball s’analitzen les possibilitats de la premsa escolar com a eina didàctica
per a incrementar la motivació de l’alumnat de l’educació secundària obligatòria per
l’escriptura i per a practicar les habilitats escrites de la llengua castellana d’acord amb
l’adequació, la coherència, la cohesió i el procés de correcció textual. Es vol determinar,
en concret, si les experiències d’elaboració de publicacions a l’aula contribueixen a
generar un progrés de l’interès i les destreses dels estudiants en aquest sentit. Per fer la
recerca, s’ha optat per una metodologia mixta, utilitzant una triangulació de dades
qualitatives i quantitatives provinents d’entrevistes a docents que han liderat projectes
de premsa escolar a l’ESO, de l’observació durant la realització d’una revista amb
l’alumnat del primer curs de la secundària durant l’estada de pràctiques i d’una enquesta
distribuïda entre aquests mateixos alumnes. Els resultats de l’estudi permeten afirmar
que la premsa escolar és un recurs pedagògic molt adient per a fomentar l’interès dels
estudiants per l’escriptura i per a treballar les competències escrites, tot i que de les
evidències recollides es desprèn que incideix més sobre l’adequació, la coherència i el
procés de correcció.
This article analyzes the possibilities of the school press as a teaching tool to
increase compulsory secondary school students' motivation for writing and to practice
the written skills of the Spanish language in accordance with adequacy, coherence,
cohesion and the process of textual correction. The aim is to determine, in particular,
whether the experiences of developing publications in the classroom contribute to
generating progress in the interest and skills of students in this regard. To carry out the
research, a mixed methodology was chosen, using a triangulation of qualitative and
quantitative data from interviews with teachers who have led school press projects in
ESO, from observation during the creation of a magazine with the students in the first
year of secondary school during the internship and from a survey distributed among
these same students. The results of the study allow us to state that school press is a very
suitable pedagogical resource to encourage students' interest in writing and to work on
written skills, although the evidence gathered shows that it affects adequacy, coherence
and the process of correction more than cohesion.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director/a: Pere Quer Aiguadé
Llengua
Català
Paraules clau
Premsa escolar
Didàctica
Educació secundària
Comunicació escrita
Correcció d'estil
Pàgines
28 p.
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca