El Maragall periodístic
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-06Otros títulos
Una proposta de ruta historicoliterària sobre la faceta periodística de l’intel·lectual modernista
Resumen
El present treball proposa l’elaboració d’una primera ruta historicoliterària sobre la
faceta periodística de Joan Maragall, fins ara inexistent, per al curs de segon de
batxillerat i concebuda com a part d’un projecte docent transversal entre els
departaments d’Història i Llengua i Literatura catalana. L’objectiu de la ruta és donar a
conèixer una vessant de l’intel·lectual modernista poc estudiada als centres educatius i
que es considera que pot ser summament beneficiosa per ampliar l’intertext lector de
l’alumnat i el coneixement històric de la Barcelona i la Catalunya de finals del segle XIX i
principis del XX. Per comprovar la viabilitat del projecte, el treball avalua la ruta
dissenyada per mitjà de la validació de cinc experts, tant de l’àmbit de la didàctica de la
literatura i les geografies literàries com de la història del periodisme. La validació
determina que la ruta té un plantejament didàctic factible i que pot servir per promoure
la competència literària de l’alumnat, així com la faceta periodística de Maragall i el
context històric en què va viure.
This article suggests the elaboration of a first historic literary route on the journalistic
facet of Joan Maragall for the second Batxillerat course and designed as a part of a
transverse teaching project between the departments of History and Language and
Catalan Literature. The aim of the route is to make the journalistic facet of Maragall
public, which is considered to be extremely beneficial for the students to increase reader
intertext and the historical knowledge of Barcelona and Catalonia in the late 19th and
early 20th centuries. To check the feasibility of the project, the investigation evaluates
the route designed by the validation of five experts, both in the field of the teaching of
literature and literary geographies and the history of journalism. Validation determines
that the route has a feasible didactic approach and can be used to promote the literary
competence of the students, as well as the journalistic facet of Maragall and the
historical context in which he lived.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Lengua
Catalán
Palabras clave
Maragall, Joan, 1860-1911
Viatges literaris
Literatura -- Didàctica
Periodisme
Páginas
59 p.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats