Anàlisi de la influència de l’aprenentatge cooperatiu en la implementació de la unitat didàctica de bàdminton, al curs escolar de 2n d’ESO de l’Institut de Sarrià de Ter
Author
Other authors
Publication date
2021-06-04Abstract
Es porta a terme una anàlisi del model pedagògic de l'aprenentatge cooperatiu dins les
classes d'Educació Física, concretament al curs de segon d'ESO de l'Institut de Sarrià
de Ter. L'objectiu general de la recerca es basa a analitzar les habilitats socials que
apareixen dins la Unitat Didàctica de bàdminton, al mateix temps, que els elements
essencials d'aquest model pedagògic. El mètode utilitzat, es centre en una mostra de
76 alumnes de segon d'ESO, destacant-ne 43 noies i 33 nois, mitjançant tres
instruments: el quadern d'equip, les entrevistes semiestructurades i el qüestionari CAC.
La intervenció s'ha dut a terme durant un període de quatre setmanes, en el qual, el
disseny utilitzat és un estudi de cas, a partir de la utilització d'una metodologia mixta. Els
resultats indiquen que les variables de les habilitats socials de la comunicació, l'empatia
i la responsabilitat individual són molt significatives, pel fet que, han aparegut durant tota
la intervenció, de la mateixa manera que els cinc elements essencials de l'aprenentatge
cooperatiu. En conclusió, sembla a ser, que una proposta d'Unitat Didàctica amb la
implementació d'aquest model, pot ajudar a assolir objectius d'un caire social o afectiu
motivacional més enllà d'objectius cognitius o motrius.
An analysis of the pedagogical model of cooperative learning within the Physical
Education classes is carried out in this paper, specifically, in the second year of ESO at
the Institut de Sarrià de Ter. The main objective of this research is to analyzing the social
skills that appear within the Badminton Teaching Unit, at the same time as the essential
elements of this pedagogical model. The method used focuses on a sample of 76
secondary school students, especifically 43 girls and 33 boys, using three instruments:
the team notebook, the semi-structured interviews, and the CAC questionnaire. The
intervention was carried out for four weeks, in which the design used is a case study,
based on the use of a mixed methodology. The results indicate that the variables of
social communication skills, empathy, and individual responsibility are very significant
because they have appeared throughout the intervention, in the same way, that the five
essential elements of learning in a cooperative eay. In conclusion, it seems that a
Didactic Unit proposal with the implementation of this model can help to achieve
objectives of a motivational social or affective nature beyond cognitive or motor
objectives.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Eduard Comerma
Language
Catalan
Keywords
Educació secundària
Aprenentatge cooperatiu
Educació física
Habilitats socials
Pages
87 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats