Timeless Hero
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-06Resum
En aquest document es mostra la construcció i desenvolupament al
complet de Timeless Hero, un videojoc 2D de plataformes usant Unity,
un dels motors de videojocs més populars actualment. Es fa un gran
èmfasi en la part de programació al ser l’objectiu principal del treball.
La temàtica del projecte es destaca en que el jugador experimenti en
cada nivell una diferent època de la història, tant de l’univers, com de
la humanitat. Dins de cada nivell, hi ha una boss fight o batalla contra
enemics especials. Aquests són difícils de vèncer pel que s’ha creat un
joc de dificultat elevada, on el jugador ha de prestar atenció i estudiar
el comportament dels enemics per tal d’obtenir la victòria.
Crear un videojoc no és una tasca fàcil. Es necessita d’una planificació
i organització prèvia on, tot i així, és bastant probable que el projecte
original difereixi considerablement del producte final. A la memòria
trobem un GDD o Game Design Document que explica el funcionament
esperat del videojoc en les primeres etapes de desenvolupament.
Espero que aquest document es pugui emprar com a font d’inspiració i
d’orientació, per usuaris que es vulguin dedicar o introduir en la creació
de videojocs, tal i com m’ha servit a mi per obtenir nous coneixements.
Alguns exemples són no capficar-se en l’eficiència dels programes,
concentrar-se en el desenvolupament del projecte i aprendre a utilitzar
algunes de les varies eines que ofereix Unity, com el Tile Palette per
poder crear escenaris.
This document describes the development of Timeless Hero, a 2D
platform video game using Unity, one of the most popular video game
engines currently. Great emphasis is placed on the programming, since
it is the main objective of the project.
The theme of the game is for the player to experience at each level a
different era in the history of both the universe and humanity. Inside
each level, there is a boss fight or battle against special enemies. These
are difficult to beat so a high difficulty game has been created, where
the player has to pay attention and study the behaviour of these
enemies, in order to achieve victory.
Creating a video game is not an easy task. It requires prior planning
and organization, where it is quite likely that the original project will
differ greatly from the final version of the product. A Game Design
Document has been drafted into the report, that explains the expected
functionality of the game in the earliest stages of development.
I hope that this document can be used as a source of inspiration and
guidance, for any users who want to dedicate themselves to the video
game creation, as it has helped me to gain new knowledge and expand
my skills. Some examples would be thinking too much of a program’s
efficiency, focusing on the development of the video game and learn
how to use some of the tools Unity provides, like Tile Palette to be able
to create new scenarios.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Videojocs
2D
Unity
Disseny
Single Screen Platformer
Shoot ‘em Up
Boss fights
Pàgines
63 p.
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca