El Programa Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar (CA/AC) en un centre d'ESO: canvis i millores al procés d'Ensenyament-Aprenentatge
Visualitza/Obre
Autor/a
Data de publicació
2022-01-11Resum
L’objectiu principal d’aquesta recerca és indagar sobre la incidència del Programa CA/AC en l’organització de l’activitat educativa a l’aula amb estructures cooperatives; i en la percepció del professorat sobre l’aprenentatge cooperatiu en la millora del procés d’Ensenyament-Aprenentatge de tot l’alumnat i de l’alumnat que troba més barreres a l’aprenentatge i la participació. S’ha desenvolupat mitjançant un «estudi de casos» descriptiu en un centre d’ESO que combina la descripció quantitativa i qualitativa.
Les dades obtingudes dels professors/es informants ens permeten concloure, per una banda, que l’organització de les activitats a l’aula amb estructures cooperatives presenta un desenvolupament desigual; i per altra, que el professorat percep millores en el procés d’Ensenyament-Aprenentatge, de manera molt rellevant en l’activitat d’aprenentatge, tant de tot l’alumnat, com de l’alumnat que troba més barreres a l’aprenentatge i la participació.
The main aim of this research is to enquire into the impact of the Programme CL/LC on the organisation of the educational activity by using cooperative frames in the classrooms; and the perception the teachers have on the improvement achieved by all the students but specially, those with more trouble in learning and participating during the teaching-learning process by learning cooperatively. It has been developed through a descriptive “cases study” in a secondary school which combines quantitative and qualitative description.
On the one hand, the data obtained from the teachers who took part in the study enable us to conclude that the organisation of the activities in the classrooms by using cooperative frames entails an unequal development. On the other hand, the faculty notice improvements in the whole student body even in those students with learning and participation troubles throughout the teaching-learning process, especially in the learning activity.
Tipus de document
Tesi
Llengua
Català
Paraules clau
Aprenentatge
Educació secundària obligatòria
Ensenyament
Educació inclusiva
Pàgines
248
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció Educatives
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Tesis doctorals [286]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca