La indústria i els serveis a la Vall del Ges
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
1997-06Otros títulos
Pla estratègic de promoció econòmica de la Vall del Ges
Resumen
En primer lloc, voldria destacar que malgrat que l'objectiu d'estudi sigui la Yall del
Ges, la seva escassa dimensió, només abasta 3 poblacions, ha possibilitat dur a tenne una
analisi diferenciada de cada una de les tres poblacions que confonnen la Yall. Aquest
tractament pot ser útil de cara a aconseguir l'objectiu proposat. Com es podra veure al
llarg d'aquesta analisi, sempre que ha estat possible, hem intentat mostrar les dades
globals de la Vall com la reunió de les diferents dades individuals.
En qualsevol cas, la prioritat d'aquesta analisi sempre ha estat tractar la Yall en el seu
conjunt. Només el fet de referir-nos a resultats totalment divisibles e integrables ens ha motivat
a explotar més intensament aquesta informació.
Convindria deixar ciar també, en aquesta introducció, dos aspectes que s'aniran repetint
al llarg d'aquest apartat dedicat a la quantificació. Són, d'una banda, el concepte
d'establiment i, de l'altra, el de creació d'establiments. Al llarg d'aquest apartat
apareixeran en unes quntes ocasions aquestes expressions i cree convenient definir quin és
el significat que els hem donat al llarg d'aquest estudi.
• Establiment. Entendrem per establiment aquells centres que es dediquen a qualsevol tipus
d'activitat económica, perla qua! es veuen obligats a satisfer unes detenninades cotitzacions a la
Seguretat Social i que estaran en funció del nombre d'assalariats que aquest establiment tingui.
Així inclou des de les grans empreses, instrumentades jurídicament en fonna de societats
anónimes, fins als treballadors autónoms, que treballen per compte propi. Cal dir també, que la
majoria de dades que aquí exposarem han estat obtingudes a través de la Seguretat
Social. Aixó ens pennetra també realitzar diferents comparacions amb altres dades comarcals,
provincials i del total de Catalunya, sense cap problema, ja que els estudis que hi ha realitzats
sobre aquestes, han estat també elaborats a partir de dades facilitades per aquest organisme.
• Creació d'establiments. Sempre que parlem de creació d'establiments, ens estarem referint a
creació neta, és a dir, a la diferencia entre el nombre d'establiments de nova creació
menys els establiments extingits en el període considerat.
Caldra tenir present aquest concepte quan analitzem la distribució d'aquests establiments
per sectors, jaque les dades que indiquem es refereixen a l'increment net d'establiments
que s'ha produ'it en un detenninat sector, que no ha de coincidir necessariament amb el
sector on realment s'han incorporat aquest nous establiments.
En darrer lloc, volem fer referencia al fet que la distribució sectorial que realitzarem al
llarg d'aquest apartat estafeta sobre la codificació de la CNAE, (Codificació Nacional d'
Activitats Económiques de 1974).
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Lengua
Catalán
Palabras clave
Indústria
Serveis
Pla estratègic
Promoció econòmica
Páginas
25 p.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Treballs [28]
Derechos
Tots els drets reservats