Anàlisi de la publicitat automobilística des de la perspectiva de gènere
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-05Resumen
En aquest TFG s’ha portat a terme una investigació del rol de la dona dins la
publicitat del sector automobilístic de les marques Audi, BMW, Citroen, Cupra, Fiat,
Ford, Honda, Mini, Nissan, Peugeot, Seat, Skoda, Toyota i Volkswagen. S’ha
comparat la seva figura dels anys 2000 amb l’actualitat (2021 - 2022), per
comprovar l’evolució de la seva imatge al llarg del temps. Per a això, s’ha dut a
terme una anàlisi de contingut de 48 peces audiovisuals publicitàries, 25 anuncis de
l’actualitat i 23 d’entre els anys 2000 i 2003. S’ha analitzat si la publicitat actual del
sector automobilístic incorpora la dona de la mateixa manera que l’home, o si la
continua ignorant i sexualitzant com prèviament feia.
In this Final Research Project, an investigation has been carried out into the image
of the women's role in the automotive advertising sector involving brands such as
Audi, BMW, Citroen, Cupra, Fiat, Ford, Honda, Mini, Nissan, Peugeot, Seat, Skoda,
Toyota and Volkswagen. It has been compared their figure from the 2000s to
2021-2022, to observe the evolution of this role over time. Therefore, a content
analysis has been carried out of 48 audiovisual pieces, 25 current advertisements
and 23 between 2000 and 2003. More specifically it has been studied whether
modern-day advertising in the automotive sector incorporates women in a similar
way as it does men, or if it continues to disregard and sexualize women as it has
been done previously.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Publicitat
Automòbils -- Màrqueting
Sexisme
Dones
Perspectiva de gènere
Páginas
90 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca