The value of drama in English language learning
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-05Resumen
Teaching and learning English in schools, where the English language is L2, has been a challenge for both students and teachers. As a teacher, explaining the language, understanding it and acquiring each of its skills leads to the development of different strategies and specific techniques. Thus, this research carries out a study to know the value of drama in English as a foreign language, aimed at primary school children.
On the one hand, the different parts that make up the theoretical framework are presented in detail, highlighting the connection between drama and education, mentioning the curricular competencies, their motivation and the different drama techniques. Following, there is a description of the results obtained from the activities elaborated and carried out in a school located in the Maresme area (North of Barcelona), with sixth-grade students. Finally, the analysis of the observations and interviews with teachers and students conducted during the placement period stands out, in order to draw up a conclusion that answers the research question initially proposed.
In conclusion, the project resulted in drama being an effective tool to learn English. After carrying out an intervention with the pursuit of using drama in a successful way in class, it is demonstrated that, when drama is used as a technique by a teacher, students’ learning can be faster and become more motivating than an ordinary lesson.
Des de fa temps, ensenyar i aprendre l’anglès com a llengua estrangera a les escoles és tot un repte tant per l’alumnat com per al professorat. Explicar la llengua, entendre-la i adquirir cadascun dels seus coneixements, porta al desenvolupament de diferents estratègies i tècniques específiques. Així doncs, en aquesta recerca es porta a terme un estudi per saber quin és el valor de les tècniques de dramatització en l’aprenentatge de la llengua anglesa, adreçat a infants de primària.
D’una banda, es presenten detalladament els diferents blocs que componen el marc teòric, on es destaca la relació de les tècniques de dramatització amb l’educació, fent menció dels factors curriculars, la motivació i les diverses tècniques de dramatització. Seguidament, es descriuen els resultats obtinguts de les activitats elaborades i dutes a la pràctica a una escola de la comarca del Maresme, amb alumnes de sisè. Per acabar, es destaca l’anàlisi de les observacions i entrevistes al professorat i alumnat realitzats durant el període de pràctiques, per poder arribar a una conclusió final que respongui a la pregunta de recerca plantejada inicialment.
En conclusió, el projecte exposa que les tècniques de dramatització són una eina increïble per aprendre anglès. Després de dur a terme l’aplicació pràctica a l’aula de manera exitosa fent ús de les tècniques de dramatització, es demostra que l’aprenentatge dels alumnes pot ser més ràpid i esdevenir més motivador que una lliçó tradicional.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Inglés
Palabras clave
Educació primària
Motivació
Anglès -- Ensenyament
Teatre en l'ensenyament
Páginas
71 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca