From reading to writing: The legend of the serpent of Manlleu
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2022-05Resum
The aim of the present dissertation is to design a didactic handout to help students learn
the writing skill, meaningfully and in a motivating way. The didactic proposal has been
created and is based on different theoretical studies about the learning of writing in
primary education. Two fundamental theories will guide the didactic project presented:
Topic familiarity from Shin and Crandall (2018) and Dual Coding Theory (Paivio, 2010).
The handout also follows the Reading while Listening strategy applied in Tragant and
Vallbona (2018). The didactic handout is thought for students of the upper cycle of
primary education from Manlleu and because of that, a familiar topic has been selected
to work: The legend of the serpent of Manlleu. A set of activities has been designed
according to the criteria explained in the study following the theories and strategies stated
above. The final objective of the proposal will be to encourage and motivate children to
learn about a tradition in their own village and to be able to write a new version of the
legend.
L’objectiu del present estudi és dissenyar una proposta didàctica que ajudi els alumnes a
aprendre l’habilitat de l’escriptura, de manera significativa i motivadora. La proposta
didàctica ha estat creada i es basa en diferents estudis teòrics sobre l’aprenentatge de
l’escriptura a l’educació primària. Dues teories fonamentals guiaran el projecte didàctic
presentat: La familiaritat amb el tema de Shin i Crandall (2018) i la Teoria de la
Codificació Dual de Paivio (2010). La proposta didàctica també segueix l’estratègia de
llegir escoltant aplicada a Tragant i Vallbona (2018). L’entrega didàctica està pensada per
a alumnes del cicle superior d’educació primària de Manlleu i per això s’ha seleccionat
una tema familiar per treballar: La llegenda del serpent de Manlleu. S’ha dissenyat un
conjunt d’activitats segons els criteris exposats a l’estudi seguint les teories i estratègies
exposades anteriorment. L’objectiu final de la proposta serà animar els infants a conèixer
una tradició del seu poble i poder escriure una nova versió de la llegenda.
El objetivo del presente estudio es diseñar un manual didáctico que ayude a los alumnos
a aprender la habilidad de la escritura, de forma significativa y motivadora. La propuesta
didáctica ha sido creada y se basa en diferentes estudios teóricos sobre el aprendizaje de
la escritura en educación primaria. Dos teorías fundamentales guiarán la propuesta
presentada: La familiaridad temática de Shin y Crandall (2018) y la Teoría de la
Codificación Dual de Paivio (2010). La propuesta didáctica también sigue la estrategia
de leer escuchando aplicada en Tragant y Vallbona (2018). Ésta, está pensada para
alumnos de quinto y sexto de educación primaria de Manlleu y por ello se ha seleccionado
un tema familiar: La leyenda de la serpiente de Manlleu. Se ha diseñado un conjunto de
actividades según las teorías y estrategias expuestas anteriormente. El objetivo final de la
propuesta será animar y motivar a los niños a conocer una tradición de su propio pueblo
y poder escribir una nueva versión de la leyenda.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Anglès
Paraules clau
Educació primària
Escriptura -- Ensenyament
Motivació
Didàctica
Pàgines
53 p.
Nota
Curs 2021-2022
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca