Learning English as a foreign language and motivation: the use of an Educative Escape Room with 5-year-old children
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-05Resumen
This study has as its main objective to discover if gamification fosters English language learning. To do it so, an Educative Escape Room has been created and the motivation of very young learners, specifically 5-year-old ones, has been analysed. The research has been carried out through an interview to the English teacher, an observation grid and a simulated traffic light to analyse the motivation of the children. Moreover, two questionnaires have been done to the children: one before and one after the experience, to see their previous and posterior knowledge of the English vocabulary. The results of this case study are presented in this Final Dissertation.
Aquest estudi té com a objectiu principal descobrir si la gamificació afavoreix l'aprenentatge de llengua anglesa. Per fer-ho, s'ha creat un Escape Room Educatiu i s'ha analitzat la motivació dels alumnes molt joves, concretament dels de 5 anys. La recerca s'ha dut a terme mitjançant una entrevista a la mestra d'anglès, una graella d'observació i un semàfor simulat per analitzar la motivació dels nens. A més a més, s'han fet dos qüestionaris als infants: un abans i un després de l'experiència, per veure el seu coneixement previ i posterior del vocabulari en Anglès. Els resultats d'aquest estudi de cas es presenten en aquest Treball Final de Grau.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Inglés
Palabras clave
Motivació en l'educació
Anglès -- Ensenyament
Educació infantil
Páginas
79 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca