Estudi de la influència de l'educació sanitària impartida per una infermera escolar en l'adquisició d'hàbits saludables en infants de 10 a 12 anys
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2022-05-20Resum
Introducció: Les malalties cròniques són un greu problema en la nostra societat. Estudis
demostren que amb una millora dels hàbits alimentaris, exercici físic, disminuïr els hàbits
tòxics, i parlar de la gestió de les emocions podríen reduir, en part, el risc de patir-les. La
proposta d’aquest treball és, gràcies al paper de la infermera escolar, proporcionar
recursos educatius i pedagògics pels infants, perquè des de ben petits adquireixin
aquestes recomanacions sanitàries, i aconsegueixin seguir un estil de vida saludable,
amb l’esperança de que, en el futur, es redueixi el nombre de malalties cròniques.
Objectiu: L’estudi proposa avaluar l’efectivitat d’una intervenció educativa amb l’ús de
materials didàctics, sobre la qualitat de vida i el nivell de coneixements sobre els hàbits
saludables dels nens i nenes de 10 a 12 anys.
Metodologia: en aquest treball es planteja que es realitzi un estudi quasi experimental
d’abans (pre) i de després (post) amb grup control no comparable. Es realitzaran unes
intervencions pedagògiques digirides per una infermera escolar. L’estudi es realitzarà en
una primera escola, amb una mostra de 100 infants (50 grup control - 50 grup
experimental).
Les variables independents utilitzades a l’estudi són: la intervenció educativa que es durà
a terme juntament amb les dades sociodemogràfiques. Pel que fa a les variables
dependents trobem: la qualitat de vida, els coneixements sobre els hàbits saludables, el
benestar personal, l’autocontrol de l’ansietat i l’autoestima. Els instruments per mesurar
aquestes variables seran els indicadors NOCs sumat al qüestionari KidsCreen, on
crearem un qüestionari AdHoc.
Aportacions: S’espera que amb l’educació sanitària que la infermera escolar proporcioni
amb aquests recursos pedagògics, disminueixi la quantitat de malalties cròniques en la
població. A més, una altra possible aportació és la incorporació d’aquests materials en el
programa Salud i Escola. Els infants podran adquirir coneixements sanitaris i hàbits
saludables per millorar la seva qualitat de vida.
Introduction: Chronic diseases are a serious problem in our society. Studies show that
with improved eating habits, exercise, losing habits such as smoking or drinking, and
talking about managing emotions could reduce, in part, the risk of suffering them.
The proposal of this work is, to provide educational and pedagogical resources for the
children, thanks to the role of the school nurse the aim is that from an early age they
acquire these health recommendations, and manage to follow a healthy lifestyle, with the
hope that in the future, the number of chronic diseases could be reduced.
Objective: The proposed study aims to valuate the effectiveness of an educational
intervention with the use of teaching materials, on the quality of life and the level of
knowledge about the healthy habits of children aged 10 to 12.
Methodology: In this work, it is proposed that a quasi-experimental study of before (pre)
and after (post) with a non-comparable control group is performed. There will be
pedagogical interventions conducted by a school nurse. The study will consist of a first
school, with a sample of 100 children (50 control groups - 50 experimental groups).
The independent variables used in the study are: the educational intervention that will be
carried out together with the sociodemographic data. As for the dependent variables are;
quality of life, knowledge of healthy habits, personal well-being, self-control of anxiety
and self-esteem. The instruments for measuring these variables will be the NOCs
indicators added to the KidsCreen questionnaire, where a AdHoc questionnaire will be
created.
Contribution: With the health education provided by the school nurse with the proposed
resources, the number of chronic diseases in the population is expected to decrease.
In addition, another possible contribution is the incorporation of these materials in the
Health and School program.
Children will be able to acquire health knowledge and healthy habits to improve their
quality of life.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Malalties cròniques
Hàbits alimentaris
Qualitat de vida
Infermeria escolar
Pàgines
44 p.
Nota
Curs 2021-2022
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Infermeria [108]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca