Efectivitat de la fisioteràpia en l’abordatge de problemes físics i de conducta en nens amb TDAH: protocol d’assaig clínic aleatoritzat
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-05-20Resumen
El trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) afecta entre el 3-7% de la població mundial. Tot i que hi ha estudis que demostren que la inclusió del fisioterapeuta en el tractament multidisciplinari és efectiu actualment la seva presència és escassa o poc habitual com a tractament de primera línia.
L'objectiu principal del present estudi és avaluar l’efectivitat de l’abordatge multisensorial per millorar de la coordinació dels nens amb TDAH entre 4 i 6 anys.
Es durà a terme un assaig clínic controlat aleatoritzat simple cec amb dos grups, un control i un experimental. La intervenció durarà 6 mesos, i s’estima que l’estudi duri de 2 a 3 anys. Aquest inclourà una mostra total de 28 nens i nenes d’entre 4 i 6 anys diagnosticats de TDAH combinat i amb dèficit de coordinació i equilibri. El grup control rebrà 1 sessió de fisioteràpia convencional a la setmana i el grup experimental, a part de la fisioteràpia convencional, rebrà també una sessió setmanal d’abordatge multisensorial. Per tal d’objectivar els canvis es realitzaran, tant a la primera com a la última sessió, 3 escales de valoració.
Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) affects 3-7% of the world's population. Although there are studies that show that the inclusion of the physiotherapist in multidisciplinary treatment is effective, its presence is currently uncommon as a first-line treatment.
The main objective of this study is to evaluate the effectiveness of the multisensory approach to improve the coordination of children with ADHD between 4 and 6 years of age.
A simple blind randomized controlled trial will be conducted with two groups, one control and one experimental. The intervention will last 6 months, and the study is expected to last 2 to 3 years. This will include a total sample of 28 children aged 4 to 6 diagnosed with combined ADHD and a lack of coordination and balance. The control group will receive 1 session of conventional physiotherapy per week and the experimental group, in addition to conventional physiotherapy, will also receive a weekly session of multisectoral approach. To objectify the changes, there will be 3 evaluation scales in both the first and the last session.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Fisioteràpia
Pediatria
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat
Páginas
38 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Fisioteràpia [164]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca