Identificació del treball de l'Educació Emocional a l'àrea de l'Educació Física en els centres de Secundària de Manlleu. Com ho veuen els docents i com ho viuen els alumnes.
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-05-12Resumen
En el segle XXI les malalties mentals estan cada vegada més presents a la vida de les persones,
a més amb tot el que ha passat en els últims dos anys ha suposat un increment molt gran
d'aquestes. Amb totes les evidències exposades s'ha pogut veure com l'adolescència és un dels
moments més importants de la vida de les persones a nivell emocional, i, per tant, poder
treballar aquest tema en aquest moment pot suposar un canvi molt gran a la societat. Per aquest
motiu els objectius principals d'aquesta investigació són analitzar el treball emocional que es
fa durant les classes d'Educació Física en els centres de Secundària de Manlleu i detectar l'estat
emocional de l'alumnat de Secundària de l'escola Casals Gràcia. Per tal de poder dur a terme
aquest estudi s'ha entrevistat a sis docents d'Educació Física dels centres de la ciutat estudiada
i s'ha passat els qüestionaris de Rosenberg i d'Autoconcepte Forma (AF5) en els 110 alumnes
de l'escola mencionada. Els resultats que s'han obtingut indiquen, en primer lloc, que el treball
que es fa en els centres escollits no és el suficient ni l'adequat, cosa que indica que falta
formació per part del professorat en aquesta temàtica. En segon lloc, s'ha observat que els valors
que s'han obtingut tant d'autoestima, com d'autoconcepte són baixos per la qual cosa es fa
evident la necessitat d'introduir l'Educació Emocional a l'escola.
In the 21st century mental illnesses are increasingly present in people's lives, and everything
that has happened in the last two years has meant a very large increase in these. With all the
evidence shown, adolescence is one of the most important moments in people's lives at an
emotional level, and therefore working on this subject at this time may be a major change in
society. For this reason, the main objectives of this research are to analyse the emotional work
done during the physical education classes in the Secondary centers of Manlleu and to detect
the emotional state of the Secondary student of the Casals Gràcia school. In order to be able to
carry out this study, six teachers of Physical Education from the centers of the studied city have
been interviewed and the questionnaires of Rosenberg and Autoconcepte Forma (AF5) have
been passed to the 110 pupils of the mentioned school. The results obtained indicate, firstly,
that the work done in the chosen centres is not sufficient or adequate, which indicates that there
is a lack of training on the part of teachers in this subject. Secondly, it has been noted that the
values obtained from both self-esteem and self-concept are low, and so the need to introduce
Emotional Education to school becomes apparent.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació emocional
Educació secundària
Educació física -- Educació secundària obligatòria
Autoestima en els adolescents
Páginas
104 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca