La figura de l’Educador/a Social en l’acció comunitària. Anàlisi del servei de Veïnatge i Convivència del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa
Author
Other authors
Publication date
2022-05-09Abstract
Quan parlem d’acció comunitària, tal com indica el referent d’aquesta, Marco Marchioni,
parlem de processos participatius i de transformació que implica diversos actors, necessitats i recursos. Fa quasi un segle que es va començar a parlar de l’acció i el treball en la comunitat,
tot i que ha estat en els últims anys on aquesta metodologia ha pogut experimentar una gran
expansió i s’han desenvolupat accions comunitàries de diversos tipus.
Aquesta investigació el que pretén és conèixer què és el que guia i regeix aquesta metodologia i quins són els rols dels educadors i educadores socials en aquesta. Per aquest motiu, s’ha dut a terme una aproximació mitjançant entrevistes tant a professionals com a participants del servei i qüestionaris a persones aleatòries del carrer, per tal de poder conèixer la percepció dels diferents professionals relacionats amb el servei, i també de les persones participants, per poder
conèixer de quina manera cooperen i perceben la iniciativa del projecte.
When we talk about community action, as Marco Marchioni points out, we are talking about participatory processes and transformation that involves various actors, needs and resources. It has been almost a century since we started talking about action and community work, although
it has been in recent years that this methodology has been able to experience a great expansion
and community actions of various kinds have been developed.
The aim of this research is to find out what guides and governs this methodology and what are the roles of social educators in it. For this reason, an approach has been carried out through
interviews with both professionals and service participants and questionnaires to random people on the street, in order to know the perception of the different professionals related to the service, and also of the people. participants, in order to know how they cooperate and perceive the project initiative.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educadors socials
Comunitat
Acció social
Pages
156 p.
Note
Curs 2021-2022
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Educació Social [110]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca