Temps assegut davant de pantalla, activitat física i consum d'aliments ultraprocessats: Associacions amb el benestar emocional dels alumnes de primer d'ESO
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2022-03Resum
Les noves tecnologies cada vegada van ocupant la major part del temps de lleure, reemplaçant el temps destinat a l’activitat física i augmentant el consum d’aliments ultraprocessats en els adolescents. Aquests hàbits no saludables estan afectant negativament al benestar emocional dels joves, és per això que aquest TFG estudia quines associacions hi ha entre el temps assegut davant de pantalla, els nivells d’activitat física i el consum d’aliments ultraprocessats amb el benestar emocional d’adolescents de primer d’ESO. Metodologia: S’ha realitzat una enquesta a 38 alumnes on s’ha mesurat el temps assegut davant de pantalla (HELENA questionnaire), els nivells d’activitat física (PAQ-C), el consum d’aliments ultraprocessats (ESCA) i el benestar emocional (SDQ). Resultats: el primer resultat ha estat que els alumnes d’aquesta mostra no realitzen l’activitat física mínima recomanada per l’OMS; el segon és que un elevat percentatge de la mostra no compleixen amb les recomanacions de temps assegut davant de pantalla; el tercer mostra que els participants tenen un elevat consum d’aliments ultraprocessats; la quarta troballa és que hi ha un elevat percentatge de la mostra amb un alt risc de patir un problema de benestar emocional; i per últim, el cinquè resultat no relaciona el temps assegut davant de pantalla i el consum d’aliments ultraprocessats amb el benestar emocional. Conclusions: Potenciar l’activitat física a les escoles ajudaria que el benestar emocional dels adolescents millorés, gràcies als beneficis físics i cognitius que aporta a aquells que són físicament actius. Utilitzar les tecnologies per promoure l’activitat física seria una eina molt útil per fer arribar el missatge als joves, a causa de l’impacte que té sobre ells.
Progressively, new technologies are occupying most of our free time, replacing time destined to physical activity and increasing ultra-processed food consumption among teenagers. These unhealthy habits are negatively affecting teenagers’ emotional well-being. For this reason, this TFG studies which associations exist between the time spent sitting in front of the screen, the physical activity’s levels and the consumption of ultra-processed food with the emotional well-being of first of ESO teenagers. Methodology: A survey has been conducted among 38 students in which the time spent in front of the screen (HELENA questionnaire), the physical activity’s levels (PAQ-C), the ultra-processed food consumption (ESCA) and the emotional well-being have been measured. Results: The first result shows that the students of this sample do not do the minimum of physical activity recommended by the WHO; the second one demonstrates that a large percentage of the sample do not fulfill the recommendations about the time spent in front of the screen; the third one shows that participants consume a large quantity of ultra-processed food; the fourth ascertainment is that a large percentage of the sample could suffer from emotional well-being problems; last but not least, the fifth result does not relate the time spent in front of the screen and the consumption of ultra-processed food with the emotional well-being. Conclusions: Boosting physical activity at schools would help in the teenagers’ emotional well-being improvement, thanks to the physical and cognitive benefits which provides those who are physically active. Using technology to promote physical activity would be an awesome tool of great use to spread the message among young people, due to the impact it has on them.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Exercici -- Educació secundària obligatòria
Hàbits alimentaris
Innovacions tecnològiques
Benestar -- Aspectes psicològics
Pàgines
53 p.
Nota
Curs 2021-2022
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats