How do children learn English through the five senses in preschool education?
Author
Other authors
Publication date
2022-05Abstract
Avui en dia hi ha diverses maneres d’introduir l’anglès com a llengua estrangera a les aules
catalanes de cicle infantil. No obstant això, una de les metodologies menys utilitzades és la
metodologia multi sensorial la qual és interessant treballar quan els infants tenen els primers
contactes amb la llengua estrangera. L’objectiu principal d’aquesta recerca és treballar en
l’adquisició de vocabulari a través de la metodologia multi sensorial basada en els cinc sentits,
la qual fomenta als infants aprendre la llengua. Aquest estudi doncs, té també com a objectiu
dissenyar i implementar 5 seqüències didàctiques ben diferents entre elles. A més a més, es
durà a terme una observació per tal de veure quines possibilitats pot tenir aquesta
metodologia dins l’aula amb infants de 5 anys. Per a la recollida de dades, s’utilizarà una
graella d’observació per tal d’avaluar als infants i una graella d’avaluació per a la
investigadora. Finalment els resultats i les conclusions estan presentats en aquesta tesi.
At present, there are several ways to introduce English as a Foreign Language (EFL) into
early years Catalan classrooms. However, one of the most forgotten methodologies is the
multisensory one which is interesting to work on it when students have their first experiences
with the foreign language. The focus of this research is to work on vocabulary acquisition
through the multisensory methodology based on the five senses that enhances children to
learn the language. This study aims to design and implement 5 didactic sequences very
different from each other. Moreover, it is going to be carried out an observation in order to see
the possibilities that this methodology can offer with 5-year-old children. To assess them, two
data collection instruments are going to be used in order to analyze the didactic proposal, an
observation grid addressed to children and an assessment grid for the researcher. Finally, the
conclusions and results of the research are presented in this thesis.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Ensenyament
Educació infantil
Educació sensorial
Pages
66 p.
Note
Curs 2021-2022
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats