Using postcolonial literature in the EFL class to promote ethnical diversity and develop critical thinking skills: A case study
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2022-06Resum
El següent article explora la introducció de la literatura postcolonial en anglès a una classe de vint alumnes de l'Institut d'Argentona com a mitjà per desenvolupar habilitats de pensament crític i enriquir coneixements sobre diversitat cultural i ètnica. Amb la intenció d'aproximar els alumnes a la crítica postcolonial, han llegit vinyetes de la novel·la ‘The House on Mango Street’ (La casa de Mango Street) de l'autora xicana Sandra Cisneros i han treballat activitats que parteixen des de l’enfocament de la pedagogia crítica. Mitjançant dues enquestes, realitzades a l'inici i al final de les vuit sessions, mostres d’alumnes de dues activitats i una discussió en grup, els resultats apunten que la lectura d'aquesta novel·la ha servit per ampliar els coneixements dels estudiants sobre la comunitat xicana, així com per a desenvolupar habilitats de pensament crític desemmascarant relacions de poder i pràctiques discriminatòries pel que fa qüestions racials, de classe i de gènere, tant en les seves pròpies realitats com als EUA.
This paper explores the introduction of Postcolonial literature to a class of twenty students at the Argentona high school as a means of developing critical thinking skills and enhancing their perspective on cultural and ethnical diversity. With the intention of approximating students to postcolonial criticism, they were presented with vignettes from the novel ‘The House on Mango Street’ by the Chicana author Sandra Cisneros and worked on activities that stem from a Critical Pedagogy approach. By means of two surveys, given at the beginning and the end of the eight one-hour sessions, two forms of students’ production samples, and a group discussion, results show that the reading of this novel proved successful in expanding students’ knowledge of the Chicano community and the development of critical thinking skills. The activities also managed to unveil power relations and discriminatory practices with regards to race and ethnicity, class, and gender, both in students’ own community and in the US.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Tutor: Àngel Raluy
Llengua
Anglès
Paraules clau
Llengua segona -- Adquisició
Anglès en l'ensenyament
Pensament crític
Educació secundària obligatòria
Pàgines
51 p.
Nota
Curs 2021-2022
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca