Anàlisi de la retroacció escrita i de la reescriptura d'articles d'opinió d'alumnes de 3r d'ESO
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2022-01-24Resum
Aquest estudi analitza la retroacció escrita i la reescriptura de 22 textos d’un grup
d’alumnes de 3r ESO de l’INS Lluís de Peguera de Manresa. L’objectiu de la recerca és
conèixer quin tipus d’errors produeixen els estudiants i si els esmenen a la versió final del
text, realitzada a partir de la retroacció de la docent. L’estudi identifica també el tipus de
retroacció de la professora i busca concloure si hi ha un tipus de retroacció més eficient que
una altra. Es tracta d’un estudi quantitatiu, ja que s’ha fet un còmput dels errors i de les seves
esmenes, així com de la retroacció de la docent. Els resultats de l’estudi fan concloure que la
retroalimentació és una eina altament efectiva per a la millora de l’expressió escrita dels
alumnes participants. L’estudi no determina si hi ha un tipus de retroacció més eficient, donat
que tant la indirecta com la directa tenen resultats similars i positius.
This study analyzes the written feedback and rewriting of 22 texts by a group of 3rd ESO
students from the INS Lluís de Peguera in Manresa. The aim of the research is to find out
what kind of mistakes students make and if they are corrected in the final version of the text,
based on the teacher's feedback. The study also identifies the type of feedback from the
teacher and seeks to conclude whether one type of feedback is more efficient than another.
This is a quantitative study, as the errors and their amendments have been calculated, as well
as the teacher's feedback. The results of the study conclude that feedback is a highly effective
tool for improving the written expression of participating students. The study does not
determine whether there is a more efficient type of feedback, as both indirect and direct
feedback have similar and positive results.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Tutor: Llorenç Comajoan Colomé
Llengua
Català
Paraules clau
Pràctiques pedagògiques
Escriptura -- Ensenyament
Pàgines
125 p.
Nota
Curs 2021-2022
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats