The application and use of the digital app Quizlet to learn vocabulary in English during the First Baccalaureate education at the Secondary School Milà i Fontanals (Vilafranca del Penedès): a case study
Author
Other authors
Publication date
2022-06-01Abstract
The present study aims to analyse the use of current digital technologies such as Quizlet to learn
vocabulary in the English subject. The participants of this study are students that are currently
enrolled in the 1st of Baccalaureate course. The study also attempts to examine the students’
predisposition toward this sort of technologies, as well as to figure out their experience with its
use. Additionally, it has been elaborated as a class content proposal with the incorporation of
Quizlet. The applied methodology has been mixed, using tools from the qualitative methodology
(interviews and non-participative classroom observation) and tools from the quantitative
methodology like questionnaires. The results obtained demonstrate that, with Quizlet, students’
motivation and participation increase when they are studying, learning and practising with English
vocabulary. At the same time, they also reach higher rates of content retention. Nevertheless, the
results did not bring enough relevant information on whether the use of Quizlet has a positive
impact on the students’ evolution and academic performance.
El present estudi pretén analitzar la utilització actual d’eines digitals com Quizlet per aprendre
vocabulari en llengua anglesa. Els participants de l’estudi són estudiants que actualment estan
cursant 1r de Batxillerat. L’estudi també vol examinar la predisposició dels estudiants cap a les
noves tecnologies, així com conèixer la seva experiència d’ús. A més a més, s’ha elaborat una
proposta de classe amb la incorporació de Quizlet. La metodologia aplicada ha estat mixta,
utilitzant eines de la metodologia qualitativa (entrevistes i l’observació d’aula no participativa) i
eines de la metodologia quantitativa com els qüestionaris. Els resultats obtinguts demostren que,
amb Quizlet, la motivació i participació dels estudiants augmenta quan estudien aprenen i
practiquen vocabulari en llengua anglesa. Al mateix temps, aconsegueixen nivells més alts de
retenció de continguts. Tot i així, els resultats no van mostrar suficient informació rellevant per
determinar si l’ús de Quizlet va tenir un impacte positiu en l’evolució i rendiment acadèmic dels
estudiants.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutora: Laia Ruiz
Language
English
Keywords
Anglès en l'ensenyament
Tecnologia educativa
Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari
Pages
29 p.
Note
Curs 2021-2022
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca