El gènere teatral com a eina per a la Didàctica de la Llengua i la Literatura i per al desenvolupament personal de l’alumnat
Author
Other authors
Publication date
2022-06-03Abstract
El present treball posa en manifest la marginació de la literatura a les aules de secundària i els beneficis que comporta el treball del text literari teatral. Per això, s’ha aplicat a un grup reduït de 4t d’ESO una proposta didàctica en la qual s’utilitza el gènere teatral com a eina per a l’ensenyament de la llengua. L’estudi se centra en la recollida i l’anàlisi de les dades obtingudes de la intervenció a l’aula. Els resultats aconseguits i analitzats demostren que treballant la literatura s’aprèn de llengua, i a més, es potencia el desenvolupament personal de l’alumnat.
The following project stands out the marginalization of literature in high school classrooms and the benefits of working with theatrical literary text. For this reason, a didactic proposal has been applied to a small group of 4th ESO students in which the theatrical genre is used as a tool for language teaching. The study focuses on the collection and analysis of data obtained from the classroom intervention. The results obtained and analyzed show that by working on literature, one also learns the language and, in addition, the personal development of
Document Type
Master's final project
Document version
Tutor: Pere Quer Aiguadé
Language
Catalan
Keywords
Teatre en l'ensenyament
Literatura -- Educació secundària
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Pages
31 p.
Note
Curs 2021-2022
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca