Introducció a l’entrenament de la força: Situació d’aprenentatge gamificada en Educació Física com a mètode d’aprenentatge significatiu en alumnes de Batxillerat
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
L'objectiu d'aquesta investigació és comparar l'impacte d'una situació d'aprenentatge
gamificada en l'assignatura d'educació física en relació amb la capacitat de generar
aprenentatge significatiu en alumnes de batxillerat. La mostra engloba a 74 alumnes
de primer de batxillerat d'un centre escolar concertat de Terrassa. El grup A de classe,
és el grup experimental, ha fet les sessions amb un plantejament gamificat (n = 31
alumnes, 9 nois i 22 noies) i el grup B és el grup de comparació (n = 43, 20 nois i 23
noies). L'estudi té un disseny quasiexperimental amb una metodologia d'investigació
mixta. Així doncs, el pre test i post test del grup experimental i control realitzat en sis
sessions per cada grup, en la qual es va dur a terme l'anàlisi de qualificacions a partir
d'un formulari Google Forms © i entrevistes semiestructurat (focus grup), per comparar
els testimonis dels participants una vegada finalitzada la situació d'aprenentatge
d'entrenament de la força. Tant l'enfocament gamificat com el tradicional ha
proporcionat millores significatives en les qualificacions finals. Tanmateix, els alumnes
del grup gamificat han confirmat que han interioritzat de forma més significativa
conceptes i continguts de l'entrenament de la força en comparació al grup no gamificat.
Assegurant que, el contingut de la força els ajudarà en el seu futur. En conclusió,
plasmar un projecte gamificat en l’alumnat de primer de batxillerat, és eficient per
construir i atribuir més sentit a l'aprenentatge.
Paraules clau : gamificació, metodologies actives d’aprenentatge, aprenentatge
significatiu, primer batxillerat.
The aim of this research is to compare the impact of a gamified learning situation in the
subject of physical education in relation to the ability to generate meaningful learning in
high school students. The sample involved 74 students in the first year of high school in
a state-subsidised school in Terrassa. Group A of the class, the experimental group,
carried out the sessions with a gamified approach (n = 31 students, 9 boys and 22
girls) and group B is the comparison group (n = 43, 20 boys and 23 girls). The study
was a quasi-experimental study with mixed methods research. The pre-test and
post-test of the experimental and control groups were carried out in two sessions for
each group, in which the analysis of qualifications was carried out using a Google
Forms © form and semi-structured interviews (focus group), to compare the
testimonies of the participants once the strength training learning situation was over.
Both the gamified and traditional approaches provided significant improvements in the
final grades. In addition, learners in the gamified group confirmed that they have
internalised more significantly the concepts and content of strength training compared
to the non-gamified group. Ensuring that, the strength content will help them in their
future. In conclusion, the implementation of a gamified project in the first year of the
baccalaureate is efficient for building and attributing more feeling to learning.
Keywords: gamification, active learning methodologies, meaningful learning, higher
education.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutora: Clara Teixidor Batlle
Language
Catalan
Keywords
Gamificació
Batxillerat
Aprenentatge
Pages
180 p.
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca