Llegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundària
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-05-01Resumen
Resum: El present treball recull un estudi d’investigació dins de l’àmbit de la literatura, sobre
l’hàbit lector adolescent i com fomentar-lo. A partir d’un estudi de cas, es presenta una anàlisi
del paper de l’escola i del professorat en el foment de la lectura; de com s’aborda l’hàbit lector
des de les aules, com es mesura l’èxit de les seves propostes i com es trasllada el plantejament
de treball literari del centre a les unitats didàctiques. A través de diverses eines de caràcter
quantitatiu i qualitatiu, la recerca identifica i dissecciona una manera específica d’ensenyar
literatura i fomentar les habilitats lectores entre joves estudiants de secundària. Els resultats
més rellevants mostren la complexitat d’englobar en una mateixa proposta el
desenvolupament d’unes competències lectores crítiques i el foment de la lectura per plaer.
Paraules clau: Educació, literatura, hàbit lector, pla lector, foment lector, habilitats i
competències lectores, didàctica de la literatura, programació de lectures, adolescents, joves,
ensenyament-aprenentatge.
Abstract: The present work includes a research study within the field of literature, on the
adolescent reading habit and how to encourage it. Based on a case study, an analysis of the
role of the school and teachers in the promotion of reading is presented; How the reading
habit is approached from the classrooms, how they measure the success of their proposals
and how their approach to literary work is transferred to the teaching units and activities.
Through various quantitative and qualitative tools, the research identifies and dissects a
specific way of teaching literature and fostering reading skills among young secondary school
students. The most relevant results show that is extremely difficult to integrate in a same
proposal both critical reading competences and the encouragement of reading for pleasure.
Keywords: Education, literature, reading habit, reading plan, reading promotion, reading
skills and competences, didactics of literature, reading schedule, teenagers, young people,
teaching-learning.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Directora: Vanesa Amat Castells
Lengua
Catalán
Palabras clave
Hàbit lector
Adolescents
Literatura -- Educació secundària
Páginas
131 p.
Nota
Curs 2022-2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca