Disseny i avaluació d'un programa educatiu sobre primers auxilis dirigit als estudiants d'educació secundària obligatòria
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
Introducció
En el nostre dia a dia tant en l’àmbit personal com professional, ens podem trobar en
situacions que, tot i no suposar un risc per a la vida, requereixen coneixements bàsics
en primers auxilis (PA). Tenint en compte la importància de tenir un bon coneixement
sobre PA en la població, la proposta del programa educatiu estarà dirigida als alumnes
de 4t d’ESO, ja que és una etapa educativa obligatòria, fet que ens garanteix que tothom
rep la formació. El programa inclou diversos temes sobre primers auxilis, juntament amb
un apartat sobre gestió emocional, enfocat a la humanització de l’atenció urgent.
Objectiu
L'objectiu principal d’aquest treball és proposar l’aplicació i avaluació d’un programa
educatiu dut a terme per infermeria com a professional sanitari, sobre primers auxilis a
l’institut, dirigit als alumnes de quart d’ESO, per tal d’aprendre i conèixer les diferents
actuacions davant les situacions que comporten primers auxilis.
Metodologia
Estudi expertimental configurat a partir del disseny de Solomon, format per quatre
grups (intervenció pre-post, intervenció post, control pre-post, control post). La mostra
d’estudi està constituïda per una selecció de 104 estudiants de 4t d’ESO, d’entre els
centres educatius d’Osona. Dissenyat per realitzar-se durant el curs escolar, compta
amb nou sessions, una sessió per setmana, d’entre 1 i 2 hores de durada.
Utilitat pràctica dels resultats
Incrementant el coneixement sobre primers auxilis a la població adolescent, implicaria
un impacte sobre la millora de la salut, en els aspectes: disminució de la mortalitat
davant ACR, disminució de la mortalitat davant ofeg, reduir la gravetat de les seqüeles,
reconeixement precoç davant ICTUS, entre d’altres.
Paraules clau: Coneixement, Primers auxilis, Educació secundària.
Introduction
In our daily lives, both personally and professionally, we can find ourselves in situations
that, although not life-threatening, require basic knowledge of FA (first aid). Keeping in
mind the importance of having a good knowledge of FA in the population, the proposal
for the educational program will be aimed at students in 4th ESO. Mainly because it is a
compulsory educational stage, a fact that guarantees that everyone receives training.
The programme includes various topics on first aid, together with a section on emotional
management, focusing on the humanisation of emergency care.
Objective
The main objective of this work is to propose the application and evaluation of an
educational programme carried out by nurses as health professionals, on first aid at
school, aimed at students in the fourth year of ESO, in order to learn and know the
different actions to be taken in situations involving first aid.
Methodology
Experimental study based on Solomon's design, consisting of four groups (pre-post
intervention, post intervention, pre-post control, post control). The study sample
consisted of a selection of 104 students in the 4th year of ESO, from the educational
centers of Osona. Designed to be carried out during the school year, it consists of nine
sessions, one session per week, lasting between 1 and 2 hours.
The practical usefulness of the results
Increasing knowledge of first aid among adolescents, would have an impact on
improving health in terms of: reducing mortality from cardiorespiratory arrest, reducing
mortality from choke, reducing the severity of consequences, early recognition of
stroke, among others.
Keywords: Knowledge, First aid, Secondary education.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Primers auxilis
Educació secundària
Pages
89 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Infermeria [108]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca