Storytelling and vocabulary learning: a case study in Early Childhood Education
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
Storytelling is considered a good strategy to be used in the English as a Foreign
Language class with young learners. This study had as its main objective to find out if
children learned the same amount of vocabulary after being exposed to two different
conditions: storytelling or a combination of storytelling and vocabulary activities. The
study was carried out combining three different tests: a pre-test, a post-test and delayed
post-test. The main findings seem to indicate that children in the condition of storytelling
and activities have more vocabulary knowledge than children who just did storytelling.
Keywords: Storytelling, learning vocabulary, vocabulary activities.
La narració de contes es considera una bona estratègia per utilitzar-la a la classe d'anglès
com a llengua estrangera amb joves aprenents. Aquest estudi tenia com a objectiu
principal esbrinar si els nens aprenen la mateixa quantitat de vocabulari després d'haver
estat exposats a dues condicions diferents: la narració d’un conte o una combinació de
narració d’un conte i vocabulari. L'estudi es va dur a terme combinant tres proves
diferents: un pre-test, un post-test i un post-test retardat. Les principals troballes semblen
indicar que els infants en condicions de narració i activitats tenen més coneixements de
vocabulari que els infants de la narració d’un conte.
Paraules clau: Storytelling, aprenentatge de vocabulari, activitats de vocabulari.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Narració de contes -- Educació infantil
Anglès -- Ensenyament
Pages
65 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca