De la teoria a la pràctica: Formació inicial i construcció de l'escola inclusiva
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
El present treball fa un estudi de cas sobre l’impacte dels mestres degudament formats en atenció a la diversitat en els centres educatius per tal de fer-los un lloc inclusiu; de quina manera intervenen en les pràctiques educatives, com s’atenen els infants amb necessitats educatives especials i a la resta d’alumnes, l’organització del centre respecte a la inclusió, etc. A més, es tracta la implicació en la inclusió dels mestres especialitzats en altres matèries i com aquests es coordinen amb els mestres d’atenció a la diversitat per tal d’atendre al total de l’alumnat.
Aquesta recerca gira entorn la pregunta “Com la formació inicial i permanent dels mestres especialistes en inclusió afavoreix la transformació de les pràctiques educatives i les estructures per a que l’escola esdevingui un espai més inclusiu?”. Per donar-hi resposta s’ha d’analitzar l’actuació dels mestres especialistes en inclusió, la dels docents especialitzats en una altra àrea i el dia a dia en el centre educatiu, i així poder comparar aquests tres àmbits i treure’n una conclusió.
Paraules clau: atenció a la diversitat, educació inclusiva, mestre de suport educatiu, necessitats educatives especials, formació docent.
This work carries out a case study on the impact of teachers specialized in attention to diversity in schools in order to make them an inclusive place; how they intervene in educational practices, how children with special educational needs and other students are cared for, the organization of the center regarding inclusion, etc. In addition, it analyzes the involvement in the inclusion of teachers specialized in other subjects and how they coordinate with teachers of attention to diversity in order to attend all the students.
This research revolves around the question “How does the initial and permanent training of teachers specializing in inclusion promote favors the transformation of educational practices and structures to make schools more inclusive?”. To give an answer it is necessary to analyses the performance of inclusion specialist teachers, the performance of teachers specialised in another area and the day-to-day of the school, and thus be able to compare these three areas and draw a conclusion.
Key words: attention to diversity, inclusive education, educational support teacher, special educational needs, teacher training.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva
Atenció a la diversitat -- Educació primària
Mestres -- Formació
Pages
132 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca