Influència del model comprensiu d’iniciació esportiva i els esports alternatius en la motivació de l’alumnat
Author
Other authors
Publication date
2023-05-12Abstract
Aquest estudi té l'objectiu d'analitzar la influència del model comprensiu d'iniciació esportiva amb un esport alternatiu en la motivació i les necessitats psicològiques bàsiques dels alumnes, ja que això, es considera clau pel seu aprenentatge. Es va dur a terme una intervenció a dues classes de 1r d'ESO, on s'aplicava aquest model pedagògic i els alumnes s'iniciaven en l'esport de l'ultimate frisbee. Per analitzar la motivació dels alumnes es va utilitzar el "Qüestionari de Motivació en Educació Física", i per analitzar la satisfacció de les necessitats psicològiques bàsiques "l'Escala de les Necessitats Psicològiques Bàsiques en l'Exercici". A més, es va fer servir un diari de camp per obtenir dades qualitatives. Els resultats de l'estudi mostren que després de la intervenció, la motivació intrínseca de l'alumnat va augmentar, en la motivació extrínseca no va haver-hi canvis rellevants, i la desmotivació va disminuir. En referència a les necessitats psicològiques bàsiques, un cop acabada la intervenció va haver-hi més presència de les necessitats d'autonomia i competència, la necessitat de relació amb els companys no va presentar canvis destacats. En conclusió, aquesta intervenció va augmentar la motivació intrínseca, va disminuir la desmotivació i va augmentar la presència de les necessitats psicològiques bàsiques dels alumnes durant les classes d'Educació Física.
Paraules clau: iniciació esportiva, esport alternatiu, motivació, necessitats psicològiques bàsiques i Educació Física.
This study aims to analyse the influence of the teaching games for understanding model an alternative sport on students’ motivation and basic psychological needs, as this is considered key to their learning. An intervention was carried out in two classes of 1st year of ESO, where this pedagogical model was applied, and students were initiated into the sport of ultimate frisbee. To analyse students' motivation, the "Questionnaire of Motivation in Physical Education" was used, and to analyse satisfaction of basic psychological needs, "Basic Psychological Needs in Physical Education Scale" was used. In addition, A field notes were taken to gather qualitative data. The results of the study show that after the intervention, the intrinsic motivation of the students increased, there were no significant changes in extrinsic motivation, and demotivation decreased. Regarding basic psychological needs, after the intervention, there was a higher presence of autonomy and competence needs, while the need for relationship with peers did not show significant changes. In conclusion, this intervention increased intrinsic motivation, decreased demotivation, and increased the presence of basic psychological needs of students during Physical Education classes.
Keywords: sports initiation, alternative sport, motivation, basic psychological needs and Physical Education.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari
Educació física -- Educació secundària obligatòria
Pages
71 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca