Anàlisi de l'evolució de la conceptualització i importància de l'amistat al llarg de la infància
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
Aquest estudi es basa en l’exploració de les investigacions sobre l’evolució de la
conceptualització i importància de l’amistat al llarg de cadascuna de les etapes de la infància.
L’objectiu del present estudi és descriure les característiques més significatives de la
comprensió de l’amistat en una mostra de 13 infants d’edats compreses entre tres i dotze
anys, d’ambdós sexes, i cursants de P3 a 6è de Primària. La referència teòrica principal
d’aquest estudi és la Teoria dels Estadis de la Presa de Consciència de L’Amistat aportada
pels autors clàssics Selman i Shultz (1990), estretament lligada al progrés de les perspectives
socio-cognitives comparant també amb altres estudis clàssics i actuals, per adoptar una visió
més global.
Per assolir els objectius, s’ha realitzat un estudi de camp de tipus descriptiu i transversal, a
partir del disseny d’una entrevista semiestructurada que inclou les categories més
fonamentals per a l’abordatge de l’objecte d’estudi. Per a la comparació amb les
investigacions ja existents, s’ha seleccionat el contingut més rellevant, per la seva posterior
categorització i interpretació. Les troballes obtingudes corroboren l’evolució en la
construcció del concepte d’amistat a mesura que els infants creixen, tot i que mostren que la
variable edat no és tan estrictament decisiva quant a la transició a determinades
conceptualitzacions sobre aquesta, ja que acostumen a confluir.
Paraules clau: amistat en la infància, relacions entre iguals, concepte i evolució de l’amistat,
etapa preescolar, etapa escolar.
This study consists of exploring research on the evolution of the conceptualization and
importance of friendship throughout each stage of childhood. The aim of the study is to
describe the most significant characteristics of the understanding of friendship in a sample of
13 children aged between three and twelve, of both gender, from preschool (P3) to 6th grade
of Primary School. The main theoretical reference of this study is the Theory of Stages of
Awareness of Friendship provided by the classical authors Selman and Shultz (1990), closed linked to the progress of socio-cognitive perspectives, also comparing with other classic and
current studies to adopt a more global view.
To achieve the objectives, a descriptive and cross-sectional field study has been carried out,
based on the design of a semi-structured interview that includes the most fundamental
categories for approaching the object of the study. For comparison with existing research, the
most relevant content has been selected for later categorization and interpretation. The
findings obtained in this study confirm the evolution in the construction of the concept of
friendship as children grow up, although they show that age is not strictly decisive in the
transition to certain conceptualizations about it, since they tend to converge.
Keywords: friendship in childhood, peer relationships, concept and evolution of friendship,
preschool stage, school stage.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Infants--Amics i companys
Amistat
Pages
54 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca