Processos d'ensenyament i aprenentatge a l'aula en el marc de la inclusió: Estudi d'un procés d'assessorament
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-05-12Resumen
El present estudi pretén analitzar un procés d’assessorament sobre la millora de la incorporació de
l’aprenentatge cooperatiu a les aules, i les decisions pertinents a nivell de centre. L’estudi segueix
un paradigma interpretatiu, per tal de comprendre i descriure les accions dels agents educatius del
centre, en base a una aproximació qualitativa. Es duu a terme un estudi de cas, considerant el
centre educatiu com a únic objecte d’estudi, esdevenint l’objectiu per estudiar-lo en profunditat,
per tal que serveixi d’il·lustració prototípica d’una determinada situació a millorar. L’estudi conclou
que hi ha canvis de millora al centre, durant el procés d’assessorament. No obstant això, aquests
canvis es mostren incomplets i intermitents, mantenint algunes situacions a millorar, per tan és
necessari un seguit d’actuacions al respecte, per part del centre.
Paraules clau: Aprenentatge cooperatiu; procés d’assessorament; atenció a la diversitat; inclusió.
The study aims to analyze a counseling process on the improvement of the incorporation of
cooperative learning in classrooms, and the relevant decisions at center level. The study follows an
interpretative paradigm, in order to understand and describe the actions of the center’s
educational agents, based on a qualitative approach. A case study is carried out, considering the
educational center as the only object of study, becoming the objective of deepening it, so that it
serves as a prototypical illustration of a certain situation to be improved. The study concludes that
there are changes for improvement in the center during the counseling process. However, these
changes are incomplete and intermittent, leaving some situations to be improved, therefore, from
the center it is necessary to take some actions in this regard.
Key words: Cooperative learning; counseling process; attention to diversity; inclusion.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Atenció a la diversitat
Educació inclusiva
Aprenentatge cooperatiu
Orientació escolar
Páginas
124 p.
Nota
Curs 2022-2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Psicologia [196]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca