Programa de partit de la UE Vic. Projecte editorial de creació setmanal vinculat a l'activitat del club
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-05-30Resumen
Aquest Treball de Fi de Grau té l’objectiu d’analitzar el format de revista de Matchday programme i crear-ne una publicació Asica al llarg de les jornades de competició del club de futbol Unió Esportiva Vic. Amb aquest projecte com a prova pilot es vol experimentar com és la creació d’aquest format periodístic i comunicatiu en l’esport català, en aquest cas el futbol. També es busca la creació d’un marc que hauria de servir per als departaments de comunicació de les en8tats espor8ves per descobrir una nova possibilitat de comunicació cap a les persones aficionades a l’esport.
En ser un projecte professionalitzador s’ha dividit en dos blocs. Primer s’estudia com és aquesta publicació, amb els seus antecedents històrics i evolució al llarg dels anys. Es posa en context aquest tipus de publicacions i el seu encaix a la societat digitalitzada i de la
immediatesa de les xarxes socials. A més, es compara amb altres formats de publicacions relacionades amb l’esport i la seva distribució.
El segon bloc del treball és l’elaboració de les revistes al llarg de les jornades que el club ha
disputat partits com a local. Prenent la Unió Esportiva Vic com a protagonista es presenta el club en el panorama del futbol català, el seu context i com s’ha aplicat el projecte a l’entitat
esportiva. Primer es detalla el procés d’ideació dels diferents formats creats i les seves evolucions al llarg de les publicacions, tant en l’àmbit de la maquetació dels con8nguts, com en els textos i els components informatius que el formen. En aquest cas s’hi inclouen els processos de redacció d’articles, l’elaboració i edició d’algunes de les fotografies que
s’utilitzaran a la revista, la maquetació dels programes seguint els requisits de la impressió i la
posterior distribució durant els dies de partit. També s’analitza el disseny escollit i el seu encaix dins de la publicació Asica, amb tries d’espai, mostres de color, continguts i jerarquització de la informació.
Finalment, s’hi inclouen unes conclusions personals que busquen reflexionar sobre la
comunicació en l’esport, la importància de l’experiència fan engagement per a les entitats
esportives i com es podria aplicar el fenomen dels matchday programmes o idees similars a la indústria de l’esport.
Paraules clau:
Futbol, esport, revista, programa de partit, compromís amb els fans
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Revistes -- Disseny
Futbol
Páginas
192 p.
Nota
Curs 2022-2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Periodisme [75]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca