La maleta pedagògica com a eina d'aprenentatge per a l'educació menstrual: Experiència a una escola
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-05-12Resumen
RESUM: La recerca que exposo seguidament és una investigació-acció situada dins el paradigma
sociocrític. L’objectiu principal de la recerca és conèixer les aportacions de la maleta pedagògica
dissenyada per a infants de cicle superior de l’escola El Cabrerès en relació a l'educació menstrual. Les
dades obtingudes provenen de tècniques de recollida de dades. En el primer cas, és a dir, a l’inici de
la recerca es va portar a terme un qüestionari als infants de cicle superior del centre educatiu, una
entrevista a l’equip directiu i un grup de discussió als mestres i les mestres d'educació primària de cicle
superior. En el transcurs de la recerca, durant la implementació de la maleta pedagògica, es va
elaborar un diari de camp on es van plasmar totes les observacions i valoracions en el transcurs de
l’execució de l’eina pedagògica dissenyada. Al finalitzar la recerca, es va passar un altre qüestionari a
l’alumnat de cicle superior i es va efectuar una entrevista als tutors de cicle superior per valorar la
maleta. La finalitat d’aquest estudi és saber quina és l’educació menstrual que s’aplica al centre
educatiu i, què ha aportat la implementació de la maleta a professorat, alumnat i al centre educatiu.
Les conclusions recullen les aportacions pedagògiques resultants tenint en compte el que diuen els
diversos autors especificats a la fonamentació teòrica d’aquesta investigació.
Paraules clau: educació primària; educació menstrual; maleta pedagògica; escola.
ABSTRACT: The research presented below is action research located within the socio-critical
paradigm. The main objective of the study is to know the contributions of the pedagogical suitcase
designed for Primary School children of El Cabrerès School in relation to menstrual education. The
data obtained come from data collection techniques. In the first place, that is to say, at the beginning
of the study, a questionnaire was carried out to Primary School children of the educational centre, an
interview with the management team and a discussion group with the teachers of Upper Primary
education. In the course of the research, during the implementation of the pedagogic kit, field diary
was drawn up in which all the observations and evaluations in the course of the implementation of
the designed pedagogic tool were recorded. At the end of the research, another questionnaire was
given to the Upper Primary students and an interview was carried out with their tutors to assess the
suitcase. The purpose of this study is to know what menstrual education is applied in the educational
centre and, what has the implementation of the suitcase contributed to teachers, students and the
educational centre. The conclusions collect the resulting pedagogical contributions considering what
the various authors specified in the theoretical foundation of this research say.
Keywords: Primary School; menstrual education; pedagogical kit; school.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Pràctiques pedagògiques -- Educació primària
Menstruació
Páginas
264 p.
Nota
Curs 2022-2023
IX Premi Francesca Bartrina al millor TFG 2022/2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats