L'autoconcepte acadèmic en estudiants de la Universitat de Vic
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2023-04-08Resum
Paraules clau: Autoconcepte; autoestima; suport; rendiment acadèmic; universitat
L'objectiu d'aquest treball és comprovar si hi ha relació entre l'autoconcepte acadèmic i el rendiment universitari. Més concretament, s'han avaluat diferents factors categoritzats en quatre dimensions: acadèmica, emocional, familiar i social; i de com aquests factors poden potenciar o perjudicar el rendiment en qüestió. L'estudi s'ha dut a terme a la Universitat de Vic (UVic-UCC) amb 76 estudiants que actualment cursant el Grau en Psicologia. Per a obtenir la informació s'ha utilitzat una adaptació del test Autoconcepte forma 5 (AF5) i una entrevista estructurada complementària. Els resultats comproven la principal hipòtesi, ja que un autoconcepte positiu indica cap a la direcció d'un rendiment universitari alt. Finalment, es reflexiona sobre la potenciació de l'autoconcepte acadèmic a les aules universitàries.
Keywords: Autoconcept; self-esteem; support; academic performance; university.
Abstract: The aim of this work is to examine if there is a connection between academic self-concept and academic performance. In more detail, different factors categorized intro four dimensions: academic, emotional, family, social; and how these factors can enhance or impair academic performance. The study was carried out at the University of Vic (UVic-UCC) with 76 students studying for a degree in Psychology. To obtain the information, an adaptation of the Self-concept Test Form 5 (AF5) and a complementary structured interview were used. The results sustain the main hypothesis since a positive self-concept indicates a high academic performance. Finally, reflections are offered regarding the empowerment of academic self-concept in university classrooms.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Autoconcepte
Autoestima
Rendiment escolar
Estudiants universitaris -- Psicologia
Pàgines
60 p.
Nota
Curs 2022-2023
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats