Autoritat docent: característiques i actituds del professorat de secundària que afavoreixen el respecte a la seva autoritat
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-01-30Resum
Resum
La present investigació proposa profunditzar en la relació alumne-professor pel que fa al respecte a
l'autoritat docent en l'àmbit de l'educació secundària (ESO). A través de la literatura al voltant
d'aquest tema, la recollida de dades d'investigacions d'altres autors i la recollida de dades fruit de la
recerca duta a terme en aquest treball es planteja l'objectiu d'identificar les característiques i actituds
dels professors que els mateixos docents i els alumnes consideren rellevants perquè es respecti
l'autoritat del professor en l'exercici de la docència.
Paraules clau: Autoritat, alumne, professor, educació secundària, ESO, adolescència
La presente investigación propone profundizar en la relación alumno-profesor por lo que respecta a
la autoridad docente en el ámbito de la educación secundaria (ESO). A través de la literatura en
torno de este tema, la recogida de datos de investigaciones de otros autores i la recogida de datos
fruto de la investigación llevada a cabo en este trabajo se plantea el objetivo de identificar las
características y actitudes de los professores que los mismos profesores i alumnos consideran
relevantes para que se respete la autoridad del profesor en el ejercicio de la docencia.
Palabras clave: Autoridad, alumno, professor, educación secundaria, ESO, adolescencia
This research proposes to delve deeper into the student-teacher relationship with regard to teaching
authority in the field of secondary education (ESO). Through the literature on this topic, the
collection of data from research by other authors and the collection of data resulting from the
research carried out in this work, the objective of identifying the characteristics and attitudes of the
teachers who Teachers and students themselves consider it relevant for the teacher's authority to be
respected in the exercise of teaching.
Keywords: Authority, student, teacher, secondary education, ESO, adolescence
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Tutora: Mercè Carrera Peruga
Llengua
Català
Paraules clau
Mestres i alumnes
Educació secundària
Pàgines
101 p.
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca