La inclusió - Del concepte a la realitat político-educativa envers l’autisme en una escola pública de l’Alt Empordà
Author
Other authors
Publication date
2024-05-05Abstract
Per a la realització del meu Treball Final de Grau m’he plantejat abordar l’evolució i la
transformació significativa de la inclusió educativa a partir de la normativa i com afecta en el dia
a dia d’una escola pública de l’Alt Empordà. A través d’aquest treball es pretén proporcionar una
comprensió profunda de com ha evolucionat el concepte d’inclusió. Seguint la legislació i el marc
teòric per veure la inclusió actual d’aquest centre educatiu i poder entendre com s’ha aplicat
segons la realitat educativa.
En aquest context, es destaca la intersecció entre la realitat específica de l'escola, les necessitats
dels alumnes amb TEA i la legislació educativa vigent. A través d'aquest enfocament, s'analitzen
les estratègies, els suports, els recursosi les adaptacions curriculars implementades per abordar
la diversitat dins de l'aula i promoure la plena participació de l’alumnat.
A més, se subratlla el paper fonamental de la legislació educativa en la promoció de la inclusió i
els drets dels infants. S’evidencien els èxits i els reptes experimentats en el procés d’inclusió
manifestant la necessitat d'una millora contínua en l'atenció i el suport a aquest alumnat, tant
a nivell internacional, nacional com autonòmic.
A través de l'anàlisi d'aquest estudi de cas, s'aporta una comprensió més profunda de les
pràctiques inclusives i les polítiques educatives, amb l'objectiu de participar en la discussió sobre
la millora de l'atenció educativa per als estudiants amb TEA.
The purpose of this paper is to analyze the significant evolution and transformation of the
educational inclusion from a legislative standpoint, and what is its impact on the day-to-day life
of a public school in Alt Empordà. Through this paper, the aim isto achieve a deep understanding
of how the concept of inclusion has evolved. Following the legislation and the theorical
framework of this school, the objective is to better understand how inclusion has been applied
to the specific educational reality of its classrooms.
In this context, the intersection among the specific realities of the school and the needs of the
students with ASD and the current educational legislation is highlighted. This approach allows
an analysis of the strategies, support measures, resources and curricular adaptation in place to
address the classroom diversity and promote an inclusive participation of the students.
In addition, the vital role of the educational legislation aimed at promoting inclusion and
children's rights will be underlined. Both the successes and challenges experienced in the
inclusion process will be highlighted, showing the need for continuous improvement regarding
the support and outreach for these students at international, national, and regional levels.
Through the analysis of the case study, a deeper understanding of the inclusive practices and
educational policies is achieved- Its aim is to contribute to the ongoing discussion on how to
improve educational care for students with ASD.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva
Legislació
Trastorns de l'espectre autista
Pages
140 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca