Estudi dels patis actius segons gènere a un centre de secundària
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05-31Resumen
El següent treball d'investigació té com a objectiu principal analitzar de quina manera
els patis actius poden reduir el sedentarisme de les noies de l'ESO a l'hora del pati.
Per dur a terme aquest estudi primer de tot s'ha fet una aproximació dels conceptes
clau definint així la problemàtica del sedentarisme que afecta els i les adolescents, la
definició de patis actius com a recurs per combatre aquesta, i posant especial atenció
a les noies perquè s'ha percebut un nivell baix de pràctica d'activitat física i esport. Per
tal d'estudiar aquest fenomen i respondre a l'objectiu s'ha dut a terme un estudi
qualitatiu a un centre de secundària on es desenvolupa un projecte de patis actius.
S'ha estudiat els comportaments d'aquestes mitjançant l'observació i entrevistes. Els
resultats obtinguts són que canviant la distribució d'espais, la proposta d'activitats
dinamitzades i implicant l'alumnat en la presa de decisions, afavoreix una major
participació femenina i, per tant, es redueix el nivell de sedentarisme a l'hora del pati.
Paraules clau: sedentarisme, patis actius, gènere i secundària.
The primary objective of this research study is to analyze how active recess can reduce
sedentary behavior among female high school students during recess. To conduct this
study, an initial approach was taken to define the key concepts, thereby outlining the
issue of sedentary behavior affecting adolescents. The study defines active recess as a
resource to address this issue, with particular attention given to girls due to the
observed low levels of physical activity and sports participation among them. A
qualitative study was conducted at a high school where an active recess project is
implemented. The behaviors of the students were studied through observation and
interviews. The results indicate that changing the distribution of spaces, proposing
dynamic activities, and involving students in decision-making processes foster greater
female participation, thereby reducing sedentary behavior during recess.
Key words: sedentary lifestyle, active recess, gender and high school.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutora: Montse Martín Horcajo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Patis escolars
Sedentarisme
Escoles secundàries
Noies adolescents
Páginas
49 p.
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca