Exploring the Power of Routines in Preschool English Learning
Author
Other authors
Publication date
2024-05-10Abstract
The aim of the present study is to observe and discover if linguistic routines fosters
English vocabulary learning and its effectiveness as an educative tool in preschool
classrooms. To do so, the researcher carried out several routine observations, which
had been previously established by the English teacher of the center where this
study was conducted. For observing and collecting data of the children’s
performance along with the previous routine implemented, an observation grid is
used. Moreover, three tests have been done before and after the creation and
implementation of an expanded routine in order to assess the average of known and
not-known vocabulary and its acquisition. The results of this study are presented in
this paper.
L'objectiu del present estudi és observar i descobrir si les rutines lingüístiques
fomenten l'aprenentatge de vocabulari anglès i la seva eficàcia com a eina educativa
a les aules de preescolar. Per fer-ho, es van realitzar diverses observacions
rutinàries, prèviament establertes per la mestra d'anglès del centre on l’estudi va ser
portat a terme. Per a l'observació i recollida de dades del rendiment dels infants al
llarg de la rutina prèviament establerta, s'utilitza una graella d'observació. A més,
s'han dut a terme tres proves abans i després de la creació i implementació d'una
rutina ampliada per tal d'avaluar la mitjana de vocabulari conegut i desconegut i la
seva adquisició. Els resultats d'aquest estudi es presenten en aquesta memòria.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llenguatge i llengües
Educació infantil
Pages
80 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca