Aula al dia: Com són les aules de música?
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-05Resum
Els espais d’aprenentatge musical escolars acullen el desenvolupament expressiu i creatiu de l’alumnat d’educació primària. Acostumen a ser espais polivalents i amb característiques diferents a la resta d’aules. Malgrat tot, la composició d’aquests espais no es regeix per cap document oficial. Les escoles d’educació primària de Catalunya disposen de llibertat a l’hora de dissenyar els seus espais d’aprenentatge musical, de manera que s’adaptin a les directrius educatives estatals. Aquest fet va ser l’origen de la pregunta de recerca inicial: “Com són les aules de música?”. El present treball de fi de grau presenta una proposta d’anàlisi i avaluació dels espais d’aprenentatge musical de les escoles d’educació primària de la zona del Servei Educatiu del Vallès Oriental I, de Catalunya. Per fer-ho, la proposta avaluativa es recolza en tres pilars fonamentals que formen el marc teòric d’aquesta investigació: els espais d’aprenentatge de les escoles d’educació primària, l’educació musical de les escoles d’educació primària i les demandes del currículum d’educació primària (el Decret 175/2022). Durant la investigació d’aquest treball s’ha combinat la metodologia d’investigació quantitativa amb la qualitativa, per tal d’obtenir resultats que representin la realitat dels diferents contextos educatius estudiats.
School musical learning spaces receive the expressive and creative development of primary education school students. They tend to be versatile spaces with different characteristics to the rest of the classrooms. Anyway, the composition of these spaces is not governed by any official document. Primary schools in Catalonia have freedom when it comes to designing their musical learning spaces, so that they adapt to state educational guidelines. This fact was the origin of the initial research question: “What are music classrooms like?”. This final degree project presents an analytic and evaluative proposal for musical learning spaces of the primary schools of the area of the Education Service of the Vallès Oriental I, in Catalonia. To achieve this, this evaluative proposal is supported by three pillars that form the theoretical framework of this research: the learning spaces of primary education schools, the musical education in the primary education schools and the requirements of the Catalan education curriculum. The research of this project combines the qualitative and quantitative investigation methodologies, in order to obtain results that represent the reality of the different educational contexts studied.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Educació primària
Música -- Aprenentatge
Pàgines
100 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca