Cap a la inclusió: Explorant metodologies activo-participatives a les Escoles Primàries
Other authors
Publication date
2024-05-10Abstract
Aquest Treball de Fi Grau pretén explorar si les metodologies activo-participatives
garanteixen la inclusió de tot l’alumnat. Per tal de poder donar resposta a l’objectiu
d’aquest treball s’ha fet una revisió bibliogràfica per tal d’analitzar diferents metodologies
així com per veure quins aspectes són necessaris per tal que aquestes esdevinguin
inclusives. La part pràctica de la recerca s’ha realitzat en 3 centres d’Educació Primària,
ubicats a la comarca del Ripollès, en els quals es treballa amb metodologies actives
com: l’Aprenentatge Basat en Projectes, l’Aprenentatge Cooperatiu i la Gamificació. Per
tal d’analitzar a fons aquestes metodologies i la inclusió que es dona en aquestes s’han
utilitzat dos instruments: les entrevistes i els qüestionaris. Per una banda, les entrevistes
s’han realitzat a tres mestres de diferents centres per tal de veure que pensaven sobre
les metodologies i la inclusió, mentre que per altra banda s’han aplicat uns qüestionaris
a diferents nens i nenes per tal de veure si realment les metodologies actives fomenten
la inclusió educativa de tots els infants.
This thesis aims to explore whether active-participatory methodologies guarantee the
inclusion of all students. In order to provide an answer to the objective of this work, a
literature review has been carried out to analyse different methodologies and to see what
aspects are necessary for them to become inclusive. The practical part of the research
has been carried out in 3 primary schools, located in the Ripollès region, where they
work with active methodologies such as: Project Based Learning, Cooperative Learning
and Gamification. In order to analyse in depth these methodologies and the inclusion
that is given in them, two instruments have been used: interviews and questionnaires.
On the one hand, interviews were carried out with three teachers from different schools
to see what they thought about the methodologies and inclusion, while on the other hand,
questionnaires were applied to different children to see if the active methodologies really
promote the educational inclusion of all children.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació primària
Educació inclusiva
Ensenyament -- Innovacions
Pages
86 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca