Quin valor dona la comunitat educativa als patis escolars?
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05Otros títulos
Estudi comparatiu entre dos centres
Resumen
El present estudi pretén explorar el valor que dona la comunitat educativa als patis escolars
i analitzar la importància d'aquests en el context educatiu. Per a fer-ho s'han comparat dos
centres educatius utilitzant una graella d’observació, un qüestionari en línia per veure quin
ús dona el claustre al pati i una entrevista a les directores dels respectius centres per
comprendre les oportunitats educatives de diferents tipologies de pati escolar. S’han
analitzat les característiques físiques i de disseny arquitectònic de diferents tipus de pati,
l'ús del pati com a espai de desenvolupament en el temps d'esbarjo, l'ús del pati com a
espai de desenvolupament del currículum i l'ús del pati com a espai per crear comunitat.
Els resultats mostren que és necessari dissenyar l’espai del pati amb l’objectiu de donar
resposta a les necessitats i demandes dels alumnes. A més, és important, que els equips
docents reflexionin sobre/siguin conscients de les possibilitats d'ús i d'adaptació i millora
dels patis escolars, ja que quan el pati escolar s'integra plenament en el procés educatiu,
es converteix en un escenari vital per al desenvolupament integral de l’infant. Per altra
banda, aquest espai com a recurs educatiu enriqueix les experiències educatives dels
alumnes i el seu propi aprenentatge. L'espai del pati escolar es converteix en un punt de
trobada on es creen relacions interpersonals, es fomenta la companyonia i es promou la
col·laboració entre tots els agents educatius
The present study aims to explore the value given by the educational community to school
playgrounds and to analyze their importance in the educational context. To this end, two
schools were compared using an observation grid, an online questionnaire to see what use
the school staff makes of the schoolyard, and an interview with the principals of the
respective schools to understand the educational opportunities of different types of
schoolyards. We analyzed the physical and architectural design characteristics of different
types of playgrounds, the use of the playground as a space for playtime development, the
use of the playground as a space for curriculum development, and the use of the playground
as a space for community building. The results show that it is necessary to design the
playground space with the objective of responding to the needs and demands of the
students. In addition, it is important for teaching teams to reflect on/be aware of the
possibilities for use and adaptation and improvement of schoolyards, since when the
schoolyard is fully integrated into the educational process, it becomes a vital setting for the
integral development of the child. On the other hand, this space as an educational resource
enriches the students' educational experiences and their own learning. The schoolyard
space becomes a meeting point where interpersonal relationships are created,
companionship is fostered and collaboration is promoted
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació primària
Ensenyament -- Innovacions
Páginas
112 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024.
12è Premi Sebastià Álvarez i Arenas d'Educació al Millor Treball de Fi de Grau. Guanyador
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca