L’escola inclusiva
Other authors
Publication date
2024-05-05Abstract
Les escoles inclusives han de respondre a la diversitat de l’alumnat, i per aconseguir ho, cal que tot l’alumnat estigui present, participi i aprengui. El present estudi
consisteix en fer un anàlisis de la situació actual en els centres educatius, i així
identificar els aspectes que afavoreixen la inclusió i les barreres que ho impedeixen.
En l’actualitat, hi ha múltiples centres que es defineixen com a inclusius, però que
utilitzen pràctiques i metodologies excloents.
Aquest estudi té com a objectiu identificar i analitzar les característiques d’un aula
ordinària per donar resposta educativa inclusiva a la diversitat. A més, d’identificar les
mesures curriculars, metodològiques i organitzatives que es posen en joc per atendre
a la diversitat, i analitzar les barreres que impedeixen l’aplicació de pràctiques
inclusives.
L’estudi es durà a terme a través d’una metodologia qualitativa, realitzant entrevistes
semiestructurades, grup de discussió i observacions d’aula en el context de primera
ensenyança.
Els resultats de l’estudi mostren que tot i haver-hi mesures inclusives incorporades
dins de l’aula i del centre, es continuen emprant estratègies excloents per l’alumnat
Inclusive schools must respond to the diversity of students, and to achieve this,
students must be present, participate and learn. The present study consists of
analyzing the current situation in schools, and thus identifying the aspects that favor
inclusion and the barriers that prevent it. Currently, there are multiple centers that
define themselves as inclusive, but that use exclusionary practices and
methodologies.
4
This study aims to identify and analyze the characteristics of an ordinary classroom to
provide an inclusive educational response to diversity. In addition, to identify the
curricular, methodological and organizational measures that are put into play to attend
to diversity, and analyze the barriers that prevent the application of inclusive practices.
The study will be carried out through a qualitative methodology, carrying out semi structured interviews, discussion groups and classroom observations in the context of
primary education.
The results of the study show that despite the inclusion of inclusive measures in the
classroom and in the school, exclusionary strategies continue to be used.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva
Metodologia
Organització
Escoles
Pages
144 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca