Replicació dels materials gràfics, d’una campanya publicitària amb intel·ligència artificial generativa
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05Resumen
Gràcies a l'aparició Chat GPT, una intel·ligència artificial generativa basada en models
de text, desenvolupada per l'empresa Open AI, el novembre del 2022, la Intel·ligència
Artificial (IA) va passar a estar en boca de tothom. Chat GPT, va ser una de les
primeres eines d'intel·ligència artificial generativa, en mostrar un salt tecnològic
significatiu, tant per la seva capacitat per generar models de text, comprensibles,
lògics i coherents en un nivell mai abans vist en altres models de llenguatge; com
per la seva capacitat de gestionar informació (Fraga, 2023).
Aquest salt que va ser percebut ràpidament pel públic general, va comportar
l'explosió en l'aparició i popularització d'altres intel·ligències artificials generatives,
que anaven fins i tot més enllà dels models de text, sent capaces de generar imatges,
vídeos, i gestionar informacions més variades. Alguns exemples en poden ser Google
Bard, Midjourney, Dall·E 2, etc.
L'aparició d'aquestes intel·ligències artificials generatives, ha suposat un canvi de
paradigma a l'hora d'accedir i generar diversos continguts tant de text com
audiovisuals, oferint una accessibilitat que no existia abans de l'aparició d'aquestes,
amb uns resultats que mes rere mes demostren ser cada cop de major qualitat i més
ben rebuts pel públic general.
Davant d'aquest fet s'obre tot un ventall de possibilitats en diversos àmbits, com pot
ser el publicitari. La capacitat d'aquestes intel·ligències artificials generatives a l'hora
de portar a la realitat una idea i generar contingut de forma ràpida i eficient, obre la
porta a democratitzar un procés creatiu pel qual actualment es dediquen molts
recursos per part d'agències i empreses.
Tot i que la utilització d'aquestes eines encara es força embrionària en aquests
sectors, sobretot per a la seva novetat, aquestes ofereixen un potencial que es mereix
ser considerat degudament a l'hora de la creació publicitària.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Intel·ligència artificial
Publiciat
Publicitat -- Campanyes
Páginas
171 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca