Llegim tots junts. Acostar la lectura als alumnes: creació d’una avaluació inicial per elaborar un catàleg literari de 4t d’ESO
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-06-20Resumen
La investigació té l’objectiu de dissenyar, a partir de la recerca feta sobre el context social, els hàbits lectors i les capacitats lectores dels alumnes, una avaluació inicial per poder programar o reprogramar quines seran les obres literàries que es llegiran durant el curs. La funció del test serà determinar quines són les capacitats lectores de la classe, és a dir, la dificultat a la qual són capaços d’enfrontar-se i quins gustos, gèneres o arguments literaris els pot interessar més. Després de l’anàlisi dels resultats, s’han percebut certes limitacions i s’han proposat diverses millores. Finalment, s’ha arribat a la conclusió que el test inicial constitueix una eina per a professors de llengua i literatura catalanes ja que compleix els objectius.
Paraules claus: ESO, educació literària, programació didàctica, currículum, lectura guiada, avaluació inicial, mediació cultural.
We read all together. Bringing reading closer to students: Creation of an initial evaluation to develop a literary catalogue for 4th of ESO.
The aim of the investigation is to design, based on the research of the students’ social context, reading habits and their reading abilities, an initial evaluation to be able to program or reprogram the literary work that will be read during the course. The purpose of the test will be to determinate which are the class’s reading abilities, meaning the difficulty they can confront, and in which tastes, genres or literary plots they are more interested. After the results’ analysis, certain limitations have been observed and various improvements have been suggested. Finally, it has led to the conclusion that the initial test constitutes a tool for Catalan language and literature teachers, as it achieves the objectives.
Keywords: compulsory secondary education, literary education, didactics programming, curriculum, guided reading, initial evaluation, cultural mediation.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutora: M. Àngels Verdaguer Pajerols
Lengua
Catalán
Palabras clave
Lectura
Literatura -- Educació secundària
Páginas
64 p.
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca