The impact of a cultural approach in english teaching on secondary school students’ motivation and linguistic performance
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-06-20Resum
The aim of this research is to assess the impact of a cultural approach in English teaching of secondary school students through 1) motivation and 2) linguistic performance. The study was conducted at a state high school in Catalonia (Spain). Data collection of the methodology was carried out through an intervention project in a 20-student classroom of 3rd of ESO and it was assessed by means of a mixed (QUAL-QUAN) approach where 3 questionnaires, 1 observation grid and 1 interview with the teacher of reference were analysed. The findings revealed an increase in students' motivation and cultural awareness. However, grammatical structure acquisition remained challenging, and peer collaboration was negatively affected by internal class conflicts. Overall, the study fosters educators’ cultural competence and innovative teaching strategies to enhance student’s motivation and linguistic performance, although it also underscores the necessity of extra support for educators to address diverse needs and challenges, not only related to their discipline, but also to class management.
Keywords: language acquisition, cultural approach, didactics, secondary education, motivation, linguistic performance, cultural competency.
L'objectiu d'aquest estudi és avaluar l'impacte de la docència en anglès des d’un enfocament cultural en alumnes de secundària a través de 1) la motivació i 2) el rendiment lingüístic. L'estudi s'ha realitzat a un institut públic de Catalunya (Espanya). La recollida de dades de la metodologia es va dur a terme mitjançant un projecte d'intervenció en una aula de 20 alumnes de 3r d'ESO i es va avaluar mitjançant un enfocament mixt (QUAL-QUAN) on s'analitzen 3 qüestionaris, 1 graella d’observació i 1 entrevista amb la professora de referència. Els resultats demostren un augment de la motivació i la consciència cultural de l’alumnat. Tanmateix, l'adquisició d'estructures gramaticals continua sent un repte i la col·laboració entre iguals es va veure afectada negativament pels conflictes interns del grup-classe. En general, l'estudi aposta per la competència cultural i la innovació docent en les estratègies didàctiques per millorar la motivació i el rendiment lingüístic de l’alumnat, tot i que també subratlla la necessitat d'oferir suport addicional als educadors a l’hora d’abordar les diferents necessitats i reptes d'aprenentatge, no només relacionats amb la disciplina que estan ensenyant, sinó també amb la gestió de l’aula.
Paraules clau: aprenentatge d’idiomes, enfocament cultural, didàctica, educació secundària, motivació, producció lingüística, competència cultural.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Supervisor: Mireia Canals Botines
Llengua
Anglès
Paraules clau
Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari
Llengua -- Didàctica
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Cultura -- Aprenentatge
Pàgines
38 p.
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca