Descodificant sons, desenvolupant ments: La importància de la transcripció rítmica i melòdica en la metacognició dels alumnes de música a secundària
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-06-30Resumen
Aquesta recerca examina la influència de la transcripció rítmica i melòdica en la metacognició dels estudiants de música a secundària. Mitjançant investigació qualitativa i quantitativa, s'analitza com aquesta pràctica afecta la capacitat dels alumnes per controlar el seu aprenentatge musical. S'estudien objectius com la creació de recursos educatius innovadors i la relació entre la transcripció i l'aprenentatge. La justificació es basa en la importància de la transcripció en el desenvolupament musical i en la reflexió sobre la seva aplicació educativa. Es combinen mètodes d'investigació acció i experimental per recopilar dades sobre les percepcions dels estudiants i els resultats musicals. L'objectiu és millorar la capacitat d'aprenentatge dels estudiants i fomentar una mentalitat d'aprendre a aprendre.
Paraules clau: transcripció rítmica i melódica, metacognició,aprenentatge, aplicació educativa.
Esta investigación examina la influencia de la transcripción rítmica y melódica en la metacognición de los estudiantes de música en secundaria. Mediante investigación cualitativa y cuantitativa, se analiza cómo esta práctica afecta la capacidad de los alumnos para controlar su aprendizaje musical. Se estudian objetivos como la creación de recursos educativos innovadores y la relación entre la transcripción y el aprendizaje. La justificación se basa en la importancia de la transcripción en el desarrollo musical y en la reflexión sobre su aplicación educativa. Se combinan métodos de investigación acción y experimental para recopilar datos sobre las percepciones de los estudiantes y los resultados musicales. El objetivo es mejorar la capacidad de aprendizaje de los estudiantes y fomentar una mentalidad de aprender a aprender.
Palabras clave: trancripción rítmica y melódica, metacognición, aprendizaje, aplicación educativa.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutor: Joaquim Salinas Gómez
Lengua
Catalán
Palabras clave
Metacognició
Música -- Educació secundària obligatòria
Arranjament (Música)
Páginas
76 p.
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca