El masclisme a l'aula de secundària: Percepcions de les noies: experiències, reptes i camins cap a la igualtat
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-06-01Resumen
El present treball de fi de màster aborda la temàtica del masclisme a l'aula de secundària i pretén donar a conèixer com es manifesta i les repercussions que té en l’entorn educatiu. Per fer-ho, s'ha realitzat una investigació qualitativa centrada en la recopilació d'enquestes dirigides a adolescents i entrevistes realitzades tant a adolescents com a docents de diversos centres educatius. A través d'aquesta investigació, s'analitzen les dinàmiques de gènere a l'aula i s'identifiquen possibles àrees de millora per promoure la igualtat de gènere i eliminar el masclisme en l'àmbit educatiu. Aquest treball busca proporcionar una visió detallada del masclisme a la secundària i donar les eines necessàries per abordar aquesta problemàtica de manera eficaç i promoure un entorn educatiu més inclusiu i respectuós amb la diversitat de gènere.
Conceptes clau: Masclisme; dinàmiques de gènere; igualtat de gènere; entorn educatiu inclusiu i respectuós; diversitat de gènere
El presente trabajo de fin de máster aborda la temática del machismo en el aula de secundaria y pretende dar a conocer cómo se manifiesta y las repercusiones que tiene en el entorno educativo. Para ello, se ha realizado una investigación cualitativa centrada en la recopilación de encuestas dirigidas a adolescentes y entrevistas realizadas tanto a adolescentes como a docentes de diversos centros educativos. A través de esta investigación, se analizan las dinámicas de género en el aula y se identifican posibles áreas de mejora para promover la igualdad de género y eliminar el machismo en el ámbito educativo. Este trabajo busca proporcionar una visión detallada del machismo en la secundaria y brindar las herramientas necesarias para abordar esta problemática de manera eficaz y promover un entorno educativo más inclusivo y respetuoso con la diversidad de género.
Conceptos clave: Machismo; dinámicas de género; igualdad de género; entorno educativo inclusivo y respetuoso; diversidad de género.
This Master's thesis deals with the issue of sexism in secondary school classrooms and aims to raise awareness of its manifestations and effects in the educational environment. In order to achieve this, qualitative research has been carried out, focusing on the collection of surveys aimed at adolescents and interviews with both adolescents and teachers from different educational institutions. This research will analyse the gender dynamics in the classroom and identify potential areas for improvement to promote gender equality and eliminate sexism in the educational environment. This work aims to provide a detailed picture of sexism in secondary education and to offer the necessary tools to effectively address this issue and promote a more inclusive and respectful educational environment towards gender diversity.
Key concepts: Sexism; gender dynamics; gender equality; inclusive and respectful educational environment; gender diversity.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutora: Mercè Bosch Sanfélix
Lengua
Catalán
Palabras clave
Masclisme
Igualtat entre els sexes
Noies adolescents
Ensenyament secundari
Páginas
80 p.
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca