El pòdcast com a eina didàctica per a desenvolupar la competència literària i comunicativa a primer de batxillerat
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-05-31Resum
Aquest treball examina l’ús didàctic del pòdcast com una eina que promou l’ensenyament-aprenentatge de la llengua i la literatura en el context del primer curs de batxillerat. La metodologia emprada és de caràcter mixt, amb qüestionaris als estudiants, entrevistes qualitatives en un grup focal i en la docent que ha implementat el projecte en una aula d’un centre de la Catalunya central i amb observacions d’aula. Els resultats mostren que el pòdcast té potencial per a millorar la competència comunicativa, dialògica i literària dels alumnes. També es conclou que afecta positivament la motivació de l’alumnat, però és important tenir en compte que alguns alumnes poden necessitar suport addicional per desenvolupar les competències mencionades.
Mots claus: pòdcast, batxillerat, literatura, diàleg, oral, escrit.
This study examines the didactic use of the podcast as a tool that promotes the teaching learning of language and literature in the context of the first year of non-compulsory secondary education. The methodology used is of a mixed nature, with students’ questionnaires, classroom observations and qualitative interviews in a focus group and the teacher who has implemented the project in a classroom in a center in central Catalonia. The results show that the podcast has the potential to improve students’ communicative, dialogic and literary skills. It also concludes that it positively affects student’s motivations, but it is important to take into account that some students may need additional support to develop the aforementioned skills.
Key words: podcast, non-compulsory secondary education, literature, dialogue, oral, written.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Tutora: Núria Camps Casals
Llengua
Català
Paraules clau
Podcàsting
Literatura -- Ensenyament
Català -- Educació secundària
Batxillerat
Pàgines
62 p.
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats