"How can I help you today?" L'ús de ChatGPT com a generador de continguts didàctics de llengua catalana a secundària
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05-30Resumen
Aquest treball final de màster examina la utilitat i fiabilitat de l'eina d'intel·ligència artificial (IA)
ChatGPT per a la preparació de materials didàctics de Llengua catalana i literatura a
l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat. La investigació es basa en una anàlisi
teòrica de la bibliografia existent, una enquesta al professorat de dos centres educatius i una
avaluació empírica dels materials generats per ChatGPT mitjançant la interacció directa amb
la plataforma. Els resultats mostren que la majoria del professorat té una percepció positiva
d’aquesta eina, amb un 85% dels usuaris satisfets amb els materials generats. Tanmateix, la
investigació revela que ChatGPT sovint produeix respostes amb errors i invencions,
especialment en la creació d'exercicis pràctics, i que tendeix a respondre en castellà malgrat
les instruccions se li formulin en català. Això implica una necessitat constant de revisió i
correcció per part del docent, fet que pot fer que l'ús de l'eina sigui ineficient. En les
conclusions, es discuteixen les implicacions d'aquests resultats i es proporcionen algunes
recomanacions per a futurs estudis sobre l'ús de l’IA en el món educatiu.
Paraules clau: ChatGPT, educació, ensenyament, IA, IA en l’educació, intel·ligència artificial,
llengua catalana
This master's thesis examines the usefulness and reliability of the artificial intelligence (AI)
tool ChatGPT in preparing educational materials for Catalan Language and Literature subject
in Secondary Education (ESO) and Baccalaureate. The research is based on a theoretical
analysis of existing literature, a survey of teachers from two educational centres, and an
empirical evaluation of the materials generated by ChatGPT after interacting with the
platform. The findings indicate that most teachers have a positive perception of this tool, with
85% of users satisfied with the generated materials. However, the research reveals that
ChatGPT often produces responses with errors and fabrications, particularly when creating
practical exercises, and tends to respond in Spanish despite the prompts being written in
Catalan. This requires constant review and correction by the teacher, making the tool
somewhat inefficient. The conclusions discuss the implications of these findings and provide
some recommendations for future studies on the use of AI in teaching.
Keywords: AI, AI in education, artificial intelligence, Catalan language, ChatGPT, education,
teaching
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutor: Jordi Chumillas Coromina
Lengua
Catalán
Palabras clave
Intel·ligència artificial -- Aplicacions a l'educació
Batxillerat
Literatura -- Educació secundària
Páginas
48 p.
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats