Les constriccions oulipianes en l’aproximació de l’escriptura a l’alumnat de batxillerat
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-05-31Resum
La hipòtesi d’aquest treball es planteja si escriure amb constriccions oulipianes afavoreix els processos cognitius i textuals de l’alumnat. Per investigar-ho, es vol descobrir si l’escriptura amb regles afavoreix l’escriptura creativa, comprovar si l’escriptura a l’estil oulipià afavoreix la creativitat en detriment de la preocupació pels aspectes lingüístics i conèixer l’experiència d’algunes docents en el plantejament de l’escriptura amb traves, així com l’opinió d’una autoritat en el tema. Tot això s'ha fet mitjançant la pràctica d'un taller literari.
PARAULES CLAU:
Oulipo, Contrainte, Taller, Escriptura, Regles
The hypothesis of this work is whether writing with Oulipian constraints favors the students' cognitive and textual processes. In order to investigate this, we want to find out if writing with rules favors creative writing, check if writing in the Oulipian style favors creativity to the detriment of concern for linguistic aspects and learn about the experience of some teachers in the approach to writing with crossings, as well as the opinion of an authority on the subject. All this has been done through the practice of a literary workshop.
KEYWORDS: Oulipo, Constraint, Workshop, Writing, Rules
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Tutora: Mia Güell
Llengua
Català
Paraules clau
Escriptura creativa
Batxillerat
Pàgines
39 p.
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats