La meditació musical a l’etapa d’infantil: cas pràctic en un centre educatiu de Manresa.
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05-07Resumen
El treball que es presenta a continuació pretén reflectir el paper essencial que té
la meditació musical en el desenvolupament emocional dels infants. Aquesta
pràctica ofereix la possibilitat de distingir les emocions i comprendre quin és el
seu estat emociona. Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) explora l'aplicació de la
meditació musical com una eina per a conèixer el que mou interiorment,
identificar l'estat anímic dels individus, l’autoconeixement i l'autoregulació.
Bisquerra (2003) menciona que l’educació emocional és un procés continuat i
permanent que ha d’estar present a tot el currículum acadèmic i en la formació
al llarg de tota la vida.
El treball consta de dues parts diferenciades: la part teòrica, on s'explica la
investigació teòrica sobre el tema elegit, i la part pràctica, que dona lloc a la
intervenció real amb infants de 4 anys de l'escola FEDAC Manresa. L’objectiu
principal del treball és observar, analitzar i reflexionar sobre els aprenentatges i
beneficis de la meditació musical en una pràctica educativa real.
The following work aims to reflect the essential role of musical meditation in the
emotional development of children. This practice offers the possibility of
distinguishing emotions and understanding their emotional state. This TFG
explores the application of musical meditation as a tool for getting to know what
surrounds us, identifying the mood of individuals, self-knowledge and
self-regulation. Bisquerra (2003) mentions that emotional education is a
continuous and permanent process that must be present throughout the
academic curriculum and in lifelong learning.
The work consists of two distinct parts: the theoretical part, where the
theoretical research on the chosen topic is explained, and the practical part,
which gives rise to the real intervention with 4-year-old children from the FEDAC
Manresa school. The main objective of the work is to observe, analyze and
reflect on the learning and benefits of musical meditation in a real educational
practice.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Música
Meditacions
Infants
Páginas
53 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats